Viser innlegg med etiketten Familien vår. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten Familien vår. Vis alle innlegg

tirsdag 27. mars 2012

Litt bilder fra bursdagen

Elin med Bestemors briller

Pakke, pakke, pakke

Vogna fra Onkel Audun


Kakebordet

Cupcakes er godt


Prinsessekaka


Ute på tur med nye vogna <3

Da var solstrålen reist:`(


God Kveld!

Da var Elin reist tilbake til Kongsvinger, så da tenkte jeg å oppdatere litt etter helgas kalas og de siste dagene med Elin her hjemme på Skåla for denne gang!
Uff....er alltid helt pyton å komme hjem til et tomt og stille hus etter å ha levert henne. Det blir liksom så fryktelig stille og tomt de første dagene. Baaah....noe skikkelig dritt egentlig! Greide heldigvis å holde tårene tilbake til snuppa ikke så meg lengre idag da, så slapp hun å se at Therese var lei seg! Men hun merker nok at Pappa og Therese er litt stille og rare den siste dagen, det er jo veldig dumt, men er så vanskelig å skjule det helt selv om vi prøver hardt!

Men nok om det, vi får fokusere på alt det positive som skjer rundt oss om dagen! Å så hadde vi jo en kjempefin helg i helga:D
På lørdag ble jo Elin Andrea 3år, og det feiret vi med familie, god mat, kaker og ikke minst presanger:)
På gjestelisten sto; Mamma`n til Elin (Hilde), mormor (Marit), bestemor (Gunn), Tante Kirsti, Onkel Geir Morten, Onkel Audun, Tante Vanja, Helen og Erik.
Gode klemmer og gaver stod i kø, og frøkna gliste fra øre til øre:) Hun fikk så mye fint, men tror nok Onkel Audun ble den store vinneren i år. Han traff blink med en kjempefin rosa Hello Kitty dukkevogn, den har allerede fått trillet sine meter både inne og ute:) Men alle gavene falt i smak og ble raskt tatt i bruk.
Hadde tenkt å lage gryterett til middag, men fant ikke noe kjøtt som var bra nok til den småkresne kokken til en overkommelig pris (alt var over 200kr kg, fant noe til 179kr kg....men...), så vi tok en liten u-sving og havnet på sodd istedet. Det er jo ikke helt feil det heller når man gjør en halvveis hjemmelaget vri på den, og med godt hjemmebaket brød til ble det en suksess:) På kakebordet sto det 2 typer muffins, bløtkake, Prinsessekake (marsipan), is, sjokoladekake som Hilde hadde bakt og boller som Tante Vanja hadde bakt. Alle ble gode og mette, og tror (har ikke hørt noe annet iallefall;P) alle hadde en kjempefin dag sammen med Lille Store Prinsessa <3 Gjestene våre fra Averøya ble litt utover kvelden og Onkel Audun som kom kjørende fra Trondheim ble til søndagskvelden. Elin, Erik og jeg koste oss masse med besøk:)
På søndag var vi så heldige at vi fikk sove litt ekstra (jeg og Erik) for Audun skulle opp tidlig allikevel sa han, så han tok seg av frøkna. Det var godt å sove et par timer ekstra, og spesielt godt var det når vi sto opp å så hvor mye Elin koste seg med Onkel på morgenkvisten! De hadde kosa seg masse med Sabeltann og morgensang. Litt utpå dagen dro vi alle 4 en tur på Moldebadet, og kosa oss videre. Elin elsker virkelig å være der og plaske rundt, så vi måtte ta oss en siste tur før hun dro. Og ekstra kjekt var det jo at Audun ble med. Etter et par timer der, dro vi innom Molde Pizzeria for litt lettvint søndagsmiddag. Derfra tok vi med oss 2 pizza og dro hjem å koste oss videre. (MYE kos de siste dagen før snuppa drar!!)
På mandagen var vi med legen på svangerskapskontroll, og vi tok like så gjerne å gikk opp til legen i regnværet (er ca 15min å gå i bedagelig tempo). Der fikk Elin og Erik høre babyens hjertelyd for første gang, til stor beundring og stas for de begge <3 Var en stk Pappa som gikk ut fra legekontoret med et meget stort glis om munnen:) Vi hadde tatt med oss vogna fra Onkel Audun, så hjem igjen når vi ikke hadde det så travelt fikk Elin trille selv, stolt hønemor da ja!!
Når Erik dro på jobb, tok jeg og Elin oss en tur ned til Mary og Leif (min mormor og morfar), og der ble hun som vanlig skjemt bort etter alle kunstens regler. Elin synes det er kjempekjekt å være på besøk hos de, triller rundt på Mary (som sitter i rullestol) og tuller med Leif. Etterhvert ble det kake, is og karamellpudding! Elin hadde ikke noe lyst til å dra når vi skulle hjem, men klokka tikket og gikk, og jeg skulle på et møte i Naustlaget vårt. Men Helen og Tante Vanja skulle passe Elin. Møtet varte og rakk så når jeg kom hjem så sov hun så søtt etter å ha kosa masse med Helen og Tante Vanja.

Idag har vi bare kosa, kosa, og kosa enda mere!!! Sett Sabeltann, Løvenes Konge, spist litt tidlig påskegodis og ligget på sofaen alle 3. Men klokka gikk så ALT for fort, og plutselig var det tid for å kjøre til flyplassen der Hilde venta på Elin så de kunne dra tilbake til Kongsvinger og hverdagen deres der:( Elin gledet seg stort til å fly, så det gikk greit å si ha det til Pappa denne gangen. Godt at hun hadde noe som tok tankene vekk fra at det er lenge til hun ser Pappa igjen, er som regel litt tårer og en noen trist Elin når hun sier ha det til oss
På fredag skal vi endelig på ultralyd, blir spennende å se lille krabaten som bor inni magen<3 Begynner å kjenne godt med liv nå, er ikke så voldsomme "spark" enda, men er veldig tydelig at det er noe som beveger på seg og sparker fra seg der inne. En helt fantastisk følelse<3

Men nå skal jeg gå ned å sette på sengklærne til Elin, så de er rene og pene til neste gang hun kommer:)

Ha en flott kveld og uke videre alle sammen:)

Klem fra oss<3

onsdag 21. mars 2012

Bursdagsforberedelser, bihulebetennelse, solstråle i regnværet!

God morn alle sammen:)

En liten oppdatering fra oss her på Skåla igjen:)
Her regner og regner det, virker som regnet ingen ende vil ta:( Derfor blir det lite ute tid på oss om dagene, men litt blir det nå allikevel! Er jo bare å kle godt på seg, men er uansett ikke like morro!

Elin er frisk og rask, og holder et høyt tempo hver dag. Og snakketøyet er virkelig i orden;) Skravla står ikke fra morgen til kveld, er så artig å høre hvor flink hun har blitt til å sette sammen setninger, jenta begynner å bli stor! Jeg har slitt litt med en bihulebetennelse, men er på bedringens vei:) Men fikk et vanvittig migreneanfall i går, har bare hatt det en gang før og takk gud for det! Var så dårlig at så snart jeg prøvde å stå oppreist kastet jeg opp, så måtte få Erik til å komme hjem fra jobb... Er ikke så enkelt å ta seg av ei lita frøken når det eneste man greier er å ligge i senga og gjemme hodet under dyna. Men Elin var verdens snilleste mens vi venta på pappa, og lå å så på Sabeltann i senga ved siden av meg. Trøsta og passa på meg så godt som hun kunne <3 Men tror både jeg og Elin var veldig glad da Erik kom hjem:) Han tok med seg Elin en tur på butikken, og laget middag til oss. Kom meg heldigvis litt utpå kveldinga, og idag er formen fin igjen!
Å bra er det, for til helga blir Prinsessa 3år, og det skal jo selvfølgelig feires med brask og bram:) Så skal bake kakebunnen til Prinsessekaka idag, for den er best når den har vært en tur innom fryseren. Å så tenkte jeg å brune kjøttet til gryta så det er klart. Så da blir det en liten bytur på oss frøknene når Erik er ferdig på jobb å kjøpe litt kjøtt. Å så må vi jo kjøpe bursdagsgave til henne, men vi vet liksom ikke helt hva vi skal finne på. Hun har jo fått det meste med oss, så det spørs om det ikke blir noe praktisk denne gangen. Vi har jo kjøpt 3 DVD`er til henne som hun også skal få:)
Vi blir jo en liten gjeng også, Eriks og min familie kommer, Hilde (mamma`n til Elin) kommer sammen med Tanta til Elin og ikke minst Mormora hennes! Så hun skal nok få en kjempedag:) Er så godt at hun kan få feire dagen med alle sine nærmeste selv om Erik og Hilde ikke lengre bor sammen, er så viktig for Elin det<3

I helga var vi en tur på Averøya å besøkte bestefar, bestemor, Tante Kirsti og Onkel Geir Morten. Det var stas til lille frøkna, hun kosa seg kjempemasse! På søndag fikk jeg sove lenge, Erik, Elin, Kjell og Popsy var tidlig oppe og var ute å gikk seg en lang tur, tror de kosa seg veldig mye, var iallefall en blid gjeng som kom tilbake:)
På ettermiddagen var vi hos Gunn og fikk vafler, namnam! Elin fikk også badet hos Bestemor, det er så stas det! Rart hvor mye bedre alt er og hvor mye artigere ting er når det ikke skjer hjemme! Ikke det at hun ikke synes det er moro å badet hjemme, men det er ikke det samme som å badet hos bestemor<3

Nå er det ikke lenge til vi skal på ultralyd heller:)))))) Vi gleder oss kjempemasse!!! Blir så spennende å se den lille som spreller rundt inni magen! Er veldig gøy nå som jeg kjenner bevegelser der! Igår kveld tok den helt av, Erik lå å koste og klemte litt på magen, å da var det noen som våknet til liv der, kjente tydelige små spark<3 En fantastisk følelese det å kjenne liv! Så neste fredag får vi endelig se lille nurket:) Og på mandag er det svangerskapskontroll igjen, aldri vært så mye med legen før i mitt liv jeg:P Hehe... er jo ikke den som går oftest til legen, går heller en gang for lite, enn en gang for mye! Så er litt absurd å gå ut fra legekontoret med neste time klar. Nå er vi 16+5, så om noen få uker er vi faktisk halvveis!! Trodde tida kom til å gå kjempe tregt jeg, men den flyr jo bare avgårde:) Syns akkurat at vi fant det ut! Har sånn smått begynt å kjøpe inn litt babystash også, er så moro!! Synes kanskje det er litt tidlig, men samtidig er det dyrt å handle inn til en baby, så er greit å ta det litt etter litt. Og er heldigvis IKKE stormannsgal, så vi har valgt å kjøpe litt brukt og litt nytt. Så da sparer man litt penger der også:)
Elin er bare helt skjønn når det kommer til babyen, tror hun begynner å virkelig skjønne det nå. Å igår kom hun på at det var et par dager siden hun hadde kysset babyen. Skulle sett uttrykket hennes idèt hun kom på det! "BABYEN!! Elin har ikke kosa babyen!!!" Å før jeg visste ordet av det hadde hun begynt å rive av meg genseren, er ikke bra nok å kysse uten på den nei, her skal vi inn til magen å nusse babyen ja! Lå i ca 10minutter å bare klappa og kosa på magen<3 Er så godt å se at hun gleder seg til lillebror eller lillesøster kommer (vi tror det er en gutt da). Å rett før hun la seg igår kveld spurte hun om hun kunne få holde babyen når den kom ut. Da vi sa ja, ble hun så super glad:)

På fredag er det endelig sesongstart igjen:))))) Sesongkortene er i boks, og vi gleder oss MAX!! Blir spennende å se om vi kan forsvare fjorårets GULL!! Men har en god følelse. Reidar kommer og blir med oss over natta for å være med på kamp, det blir koselig:) "Vi er MFK, seriemester MFK"

Men nå skal vi ta oss en tur innom badet, før vi drister oss en liten tur ut!
Ha en fortreffelig dag alle sammen:)

Klem fra Oss 3 <3

lørdag 17. mars 2012

God helg!

God morn alle sammen:)

Helg er ikke ensbetydende med å sove lenge lengre nei! Elin har hittil sovet lenge om morgene, men som forventet varte ikke det for alltid! Å spesielt tidlig blir det nå når hun har sluttet med bleie om natta. Men det gjør absolutt ingen verdens ting når du våkner til en liten solstråle som står ved sengekanten din <3 Må si at livet får mange nye meninger og gleder når man får barn inn i det. Jeg har ikke alltid vært like blid om morgenen før, litt letter humørsyk kan man vel kalle det, og alt før klokka 12.00 på formiddagen var grytidlig! Men brått så gjør det meg ikke noe å bli vekt klokka 7 en lørdag, det betyr bare kosestund i sofaen med Elin jo!
Å nå kan vi vel si at Elin er offisielt bleiefri om natta også, superjenta!

Det er en stund siden forrige oppdatering dessverre, men skal da gjøre mitt beste for å prøve å oppdatere dere litt:)

Den 11.mars ble mormor 75år, dagen ble feiret lørdagen (10.mars) med alle barn, barnebarn og oldebarn! Vi hadde en kjempefin kveld, og hovedpersonen selv tror jeg koste seg masse! Hun elsker jo å ha alle oldebarna rundt seg (vi slenger med Elin i den kategorien også for enkelhetensskyld, for hun er jo en del av det hun også), de underholdt og sjarmerte henne i senk em etter en:) Og mormor kjeftet og takket om hverandre der hun pakket opp pakkene sine (liker ikke at vi bruker penger på henne). Så vi kan vel konkludere med at alle koste seg masse og hadde en strålende kveld! Som ble avsluttet med den store jakten på BAMSE!!! For når vi skulle dra hjem var Bamse borte, vi lette høyt og lavt, men ingen spor etter Elins livsledsager, KRISE!!!
Vi lette og lette, helt til det gikk opp for meg at Elin hadde Bamsen i hendene da hun kom på at hun skulle hjelpe Tante Mary å trille rullatoren hennes, og på den er det en kurv foran! Jeg ringte til Tante Mary (som hadde dratt hjem) og riktig, når hun hadde kommet hjem hadde hun funnet en liten bamse i kurven! Kvelden og natta var reddet:)

Ellers så har dagene gått sin vante gang, har hatt en del ruskevær de siste dagene så har blitt mye innetid på oss:( Men vi har da vært litt ute også;) Popsy begynner å bli stueren han også, bare småuhell de siste dagene nå, og godt er det:D Så nå må vi bare få bukt med bitingen hans, han biter jo sunn alt vi har av møbler, lister og dører :/ Har prøvd diverse virkemidler, men ingen har funka så langt! Så gode tips mottaes med TAKK!!

Igår var vi på Moldebadet og plasket rundt der i et par timer! Gjett om det var ei lita prinsesse som kosa seg da!! Vi startet i det lille bassenget (en halvmeter vann på det djupeste), men det ble fort kjedelig til snuppa, og hun skulle ut i det STORE bassenget! Var litt uttrygg først, men etterhvert så bare koste hun seg! Fløyt rundt, plaska og hoppa! Det eneste hun ikke turte var å dukke, men det kommer, for dit skal vi flere ganger!! Ingen tvil og at bading er tingen altså! Etter vi hadde dusjet oss, dro vi inn til byen for å nyte en is i vårsola! En perfekt fredag:) <3

Kommer egentlig ikke helt på hva vi har gjort siden sist jeg :P Men det går mye i turgåing, dissing og ikke minst Kaptein Sabeltann! Ellers så er det jo huslige syssler. Har så lyst å male og begynne å ordne, men det får vente til Elin reiser:)

Men nå romler det i magene våres her, så tror vi skal gå å finne oss litt frokost:))

Ha en fortsatt kjempefin helg, det skal vi:)
Kansje vi tar oss en tur på Averøya å!

Klem fra oss tre <3

onsdag 14. mars 2012

Therese gjør ting hun IKKE kan!!

God kveld:)

Da har jeg (eller Erik da) fått tak i ei ny ledning til dataen, så nå er jeg litt mer på nett igjen:)

Som dere sikkert ser driver jeg å leker meg med litt utforminger på bloggen, men er ikke så fryktelig flink! Så for øyeblikket er jeg godt gjemt bak overskriften på bloggen:P Men ble så fryktelig trøtt, så tror jeg tar igjen dette prosjektet i morra:) Da skal jeg også komme med et litt lengre innlegg om hva vi har bedrevet dagene med siden sist også!

Elin sto forøvrig opp idag også og gikk på do, FLINKE SNUPPA VÅR<3 Så da er vi så og si helt bleiefri:D Tror hun selv merker at det er veldig godt også:)

God natt alle sammen:)

tirsdag 13. mars 2012

Uten data.....

Hei alle sammen!
Beklager, men har ikke data for øyeblikket siden Popsy syntes ledningen til dataen var fryktelig god:( Så blir ikke noen særlige blogginnlegg før jeg har fått tak i en ny! Er så klønete å skrive med mobilen.... å den vi fikk tak i hos Lefdal idag passet SÅKLART ikke!! Men håper på å komme sterkere tilbake snart:-)

Må jo fortelle noe om Elin før jeg sier hadet for idag da! Her for noen dager siden annonserte hun at hun ikke ville ha på bleie til natta, så da måtte vi jo prøve det:-) Gikk supert første natta, men så hadde vi 5 netter på rad med uhell. men hun tisset ikke før hun våknet, rakk bare ikke å komme seg ut av senga og på do. Så idag tidlig sto det plutselig ei lita sol ved sengekanten min å sa så stolt; Elin ikke tissa!! Flinke frøkna hadde holdt seg tørr og sto selv opp for å gå på do:-):-):-) Så da satser vi på en reprise i morra, så er hun nok bleiefri om natta også i en svisj og en fei:-)

Men nå gir jeg opp å skrive med mobilen, alt ble veldig klønete og ikke minst mikroskopisk lite:-P

Btw....vært å kjøpt meg mammabukse idag, magen vokser og buksene krymper, så nå ser det snart ikke bare ut som sjokkisoverdose lengre, men en faktisk gravidmage<3 Wiiiii:-):-):-)

Ha en flott uke alle der ute, uansett vær! (her øse pøse regner det)

Klemmer fra oss 3<3

tirsdag 6. mars 2012

Baby i magen!

God morn alle sammen:)

Ble vekt av ei lita prinsesse idag morges som var nødt på do, ikke en dråpe i senga:) Hun annonserte i går kveld at hun ikke ville ha på seg bleie til natta, så da var det bare å prøve! Når hun kommer på det selv er det jo dumt å ikke prøve, så vi la på tisselaken og frøkna la seg storfornøyd uten bleie. Og det kunne jo ikke ha gått bedre!! Så får vi se de neste netterne om det går like bra, er jo for godt til å være sant at hun ikke skal ha et eneste uhell den første uka eller mer. Men er jo såklart ingenting som er bedre enn vis hun ikke har det da! Pappa og Therese er iallefall veldig stolt idag:)

Tassen/Popsy (ikke helt avgjort dette navnet ennå) er ikke like flink akurat, gjør ikke noe annet enn å flyr rundt å tørker opp tiss og bæsj etter han, men men, det blir vel med han også. En får bare smøre seg med tolmodighet og være veldig konsekvente. Han har iallefall funnet seg godt til rette hos oss, og trives bra! Det var det viktigste nå de første dagene, så får vi ta resten etterhvert nå.

Vi har også bestemt oss for å fortelle verden om vår lille hemmelighet nå, jeg har nemlig en liten baby i magen. Så vi skal bli foreldre, og Elin skal bli storesøster! Greide ikke å holde det hemmelig lengre nå;P Gleder oss så fryktelig, og har så lyst å dele gleden vår med dere. Har ikke vært på ultralyd ennå, mem han fått foreløbig termin den 2.september med legen, noe som stemmer ganske godt med det vi tror. Så tror ikke datoen kommer til å endre seg noe nevneverdig etter UL. Så er cirka 14+3 nå:)
Det var veldig morro å få fortelle det til Elin, tror hun forstår det sånn litt iallefall! Hun begynnte jo å rope og lete etter babyen, men vi fikk forklart henne at den ligger i magen til Therese og modner ennå. Så i dusjen i forgårs så klappet hun meg så fint på magen å sa; Her bor babyen, Elin inn å si hei! Søta vår<3

Ellers går dagene med på å være mest mulig ute å nyte det fine været, så får husarbeidet vente til en gråværsdag!

Men nå skal jeg kose litt mer med snuppa å se enda (!!!) litt mere Kaptein Sabeltann før vi kler på oss og går ut en tur:) Er uten vogn idag side Erik har med hjula til byen for å fylle litt luft, så spørs om vi ikke kjører en tur ned til mamma for litt vaffler!

Ha en fantastisk dag!!

Klemmer fra Elin, Therese og Erik:)

lørdag 3. mars 2012

Det vårer seg:)

Da var vi tilbake fra Oslo og med oss har vi Elin og et nytt familiemedlem!
Vi dro nedover onsdagsnatta og kom frem til Kløfta i halv sju tiden. Vi var så heldige at vi fikk sove et par timer hos Elin (søskenbarnet til Erik), det gjorde godt. Hadde blitt en ekstremt lang dag vis ikke! Så var det klart for Elins time ved Rikshospitalet. Dette gikk veldig bra, de sjekket hjertet hennes, alt så veldig bra ut heldigvis:) Nå blir det lagt inn søknad om hjertekatalysering, så om 1-3mnd skal hun inn på det, og da vil operasjonen bli innen 2mnd etter at hun har vært på hjertekatalyseringen. Så da nærmer operasjon nr3 seg med stormskritt... Er med blandede følelser vi mottok denne beskjeden, men vi visste jo at dagen kom! Skal skrive et eget innlegg en dag om hva denne operasjonen innebærer for lille gulljenta vår:)
Da vi var ferdige der dro vi en tur innom Ikea for å ta med et par ting jeg glemte da jeg var i Trondheim! Så dro vi en tur til Lillestrøm og nøt det fine været i sentrum mens vi ventet på at Yvonne og Julie skulle komme hjem fra jobb og barnehage. Oppe hos de ventet gode rundstykker med godt pålegg, Elin og Julie kosa seg masse. Elin gadd ikke engang å være sjenert i mer enn 2minutt, så lurer på om hun husket de selv om hun bare har møtt de en gang før. Var veldig godt å endelig få besøkt Yvonne igjen <3 Savner henne, Julie og Dag Asbjørn masse altså!!
Men måtte dra så alt for fort, for vi skulle kjøre til Lillehammer før det ble for sent til Elin. Der hadde vi vært så heødige å få låne leiligheta til Linda, så vi kunne sove der å slippe å kjøre den lange veien hjem til Molde, siden vi skulle hente Tassen på Dovreskogen dagen etter. Alle tre sovnet rimelig raskt da vi kom frem, slitne etter en lang dag ja;P
Elin våknet klokka syv om morgenen, så vi kom oss avgårde i rett tid, det var veldig godt for det betydde jo at vi var hjemme til middagstider:)
Da vi kom til Dovre var vi veldig spente på å få treffe Tassen for første gang! Og glede ble det, han var jo enda søtere i virkeligheten enn på bilde!! Men vi ble også litt skeptisk, for stakkars Elin ble hysterisk når vi kom inn der! Wæææ.....hva har vi gjort nå?? Men det var nok bare fordi det var så mange på en gang og at det ble litt voldsomt til henne, heldigvis:) Hun har jo vært veldig glad i hunder tidligere, så vi ble litt overrasket. Men det tok ikke lange tiden etter at vi dro derfra før hunden var godkjent, og når vi kom hjem og hun fikk leie den i båndet var alle sorger glemt, det ble rett og slett stor stas:) Turen hjem ble litt så som så, stakkars Tassen hadde jo aldri kjørt bil før, så han ble meget bilsyk. Heldigvis var vi forberedt på dette, så vi hadde en "spyskål" klar.
Hjemme slo Tassen seg fort til ro, selv om han har vært noe selskapssyk i natt til min store fortvilelse (les; Erik har litt for godt sovehjerte, dermed var det jeg som var oppe x-antall ganger). Pusen er ikke helt enig i det nykomlingen ennå, men det ser ut til at det ikke kommer til å ta så mange dager før de er litt bedre venner:) Han ligger å sover to meter unna Tassen nå, og det er jo en stor forbedring fra i går da han nektet å komme inn!
Elin syntes tydeligvis at det var veldig godt å komme hjem å finne rommet og senga si igår, hun sov omtrent før hodet var på puta og sov til klokka halv 10 i dag!
Vi har et strålende vær idag, så har allerede vært ute et par timer! Er så godt når man bare kan tusle ut å være ute uten å bli kalde og våte. Både Elin og Tassen kosa seg masse.

Men nå kom Thea og Andre inn døra her, så vi snakkes!!

Ha en riktig god helg alle sammen <3


Klem fra Elin, Erik og Therese

tirsdag 28. februar 2012

Travel uke, akurat sånn som jeg liker det!

Hei igjen dere!

Da datt jeg ned i sofaen etter en produktiv dag:) Har vært en tur i byen og handlet inn det siste vi trenger til vi skal hente lille hunden vår på fredag. Tok oss også tida til en liten cafètur, godt å sette seg ned å ta en pustepause mellom alle gjøremålene. Vi drakk en kaffe og spiste en nydelig pastasalat. Anbefaler absolutt Latte Liten i Molde, god mat, god sevice og hyggelige lokaler! Så var det å få Erik på jobb, før jeg suste videre. Fikk endelig bestillt meg frisørtime, DET TRENGS!! Så i morgen skal slitte tupper bort:) Da jeg kom hjem var det bare å benytte seg av det fine vårværet til å vaske bil! Har skulla gjort det så alt for lenge nå, men været og tiden har ikke vært helt på min side, men endelig er bilen gullenes ren. Tok samtidig en skikkelig shinings på bilstolen til Elin, så nå henger trekket til tørk og basen er skrubbet med kost og såpevann! Ryddet samtidig garasjen som også bærte preg av alt flyttekaoset vårt, så nå er den rett så presentabel:) Har fortsatt et vaskerom fullt i ren tørre klær, men de får får jeg ta en eller annen gangen i løpet av kvelden, kjenner ryggen min trenger en liten pause nå. Har slitt litt med noen rare smerter i korsryggen i det siste, så vis det ikke gir seg snart får jeg vel bare ta meg en tur til legen:( Men men, ikke noe å gråte over, står på to bein og da klager ikke jeg:)

I morgen setter vi snuten ned mot Østlandet, endelig skal vi hente Elin:))))))))) Ahh.....skal bli så godt å få henne hjem nå <3 Lille dulle gullet mitt, gjett om vi skal kose oss! Håper på masse fint vær så vi kan bo ute. Med pølsegrilling, trilleturer, kansje en liten tur i fjørsteinene på krabbejakt også? Gleder oss iallefall utrolig mye til hun kommer, Erik bare tripper rundt her å venter på at torsdagen skal komme!

I helga var vi en tur på Averøya hos Einar Inge på en liten sammenkomst, var skikkelig koselig! Jeg var sjåfør, men Erik fikk seg noen velfortjente pils! Så litt film, snakka og spiste god mat! Vi orket ikke kjøre hjem på Skåla på natta, så vi overnattet med Kjell (pappa og svigerfar). Var så digg å våkne til ferdigdekket frokostbord om morgenen, tror det må være det som er det beste med å være på averøya hos Kjell eller Gunn! Er jo så hærlig å våkne til kaffelukt og en god frokost som man ikke har laget selv. Hadde desevrre ikke tid til å være der så lenge, siden jeg måtte fyke hjem og skifte innholdt i baggen før jeg skulle kjøre Anne til Trondheim. Vi hadde en fin kjøretur oppover med lite trafikk og fine veier. Vi kosa oss skikkelig med god mat, litt shopping, IKEA og godt selskap i hverandre. Vi bodde på Rica Nideelven Hotel, WOW!! For et personale!! Hyggelige, imøtekommende og utrolig serviceinnstilte, var virkelig imponert! Anne hadde på forhånd sagt at frokostbuffeten var helt utrolig, og at det var Norges beste. Som den skeptiske kokken jeg er tok jeg det med en liten klype salt, men gikk til frokosten med et åpent sinn. Men herrefred da mann!!! Nå skjønner jeg hva Anne snakket om, frokostbuffeten var bare helt hinsides!!! For et utvalg, for en anrettning og nok en gang FOR ET PERSONALE!! Du føler deg jo som en superstjerne når servitøren kommer rundt med kaffe, jucie, smoothies og sjokolade til deg. Var i syvende himmel jeg. Dessverre var magesekken litt for liiten, og jeg kom ikke halveis gjennom buffeten en gang! Men vet så definitivt hvor vi skal bo vis vi skal bo på hotel i Trondheim noen gang! Har ikke nok øyer på terningene mine til å gi terningkast en gang!:D

Men nå skal jeg legge meg på gulvet å strekke ryggen litt, vi snakkes når vi har fått henta Elin og hunden:) Å kansje fått landa litt da men;)

Mange klemmer fra oss:D

torsdag 23. februar 2012

Lykkelig!!

Må bare få det ut, jeg er så lykkelig! Har det helt utrolig bra for tiden!! Sola smiler virkelig til oss, nå mangler det bare å få en siste ting på plass, så er vi så nær perfeksjon som det er mulig å bli her i livet <3
Høres nok ut som tidenes klisje, men det får så være! Vi har det bra, og ønsker bare å skrike det ut til hele verden:D Å nå er det bare en uke igjen til prinsessa vår kommer hjem en tur igjen også! Å til vi skal hente lille boffsen vår, er så glad for at Elin får være med på det. Å er vi riktig heldig får hun være me på noe enda større mens hun er her:) Vi krysser fingrer og tær for det, og håper dere vil krysse litt for oss også! Hadde betydd så utrolig mye for oss om lille snupp får være med oss på denne store begivenheten! Vet jeg er veldig hemmelighetsfull for tiden, men det er av veldig enkle grunner. Jeg looooover at vi snart skal dele med dere hva som foregår i livet vårt for tiden:) Er bare en liten ting vi må gjøre først;)

Siden jeg skrev sist, har det vel egentlig ikke skjedd så utrolig mye. Vi har fått ordnet opp i hovedetasjen i huset, og begynner å bli fornøyd med hvordan det ser ut her:) Mangler litt småting ennå, men det får vi ta litt sånn etterhvert. Fikk endelig kjøpt oss nye gardiner til stua førdagen da, det gjorde seg! Hadde jo egentlig gardiner, men når vi fikk opp julegardinene så såg vi at de vi hadde var utrolig tamme og egentlig ikke passet helt på stua. Så vi har latt julegardinene (var ikke så veldig julete, bare røde) henge til vi fant nye. Så var vi så utrolig heldige at Europris hadde gardiner til 20kr (!!!!!) lengda, så det ble jo kjempebillig:) Kan jo fort bli litt dyrt å skifte gardiner når man trenger å lengder:P Så nå har vi eggeskallsfargede gardiner som gjorde seg utrolig godt her inne med perlebånd til å ta de til seide, lekkert om jeg får lov til å si det selv;) Er så deilig å ha ett hjem man selv synes er fint og hvor man trives. Kan liksom bare synke ned i sofaen og nyte synet av stua. Gir en deilig følelse:)

Nå får jeg straks besøk av bestevenninna mi Thea, så da får jeg vel sette på litt kaffe og varme noe skoleboller (bakte igår, nammis) til hun kommer!

Ha en fantastisk helg alle sammen:) Så skal jeg vel få oppdatert litt til uka igjen;)

Klemmer fra E <3 T <3 E <3

tirsdag 21. februar 2012

Litt bilder av oss

Hei alle sammen:)
Har lenge tenkt at jeg skulle legge ut litt flere bilder, men kommer aldri så langt! Men nå sitter jeg her og får ikke sove, så da ble det endeli! Skal få lagt ut noen av huset så snart vi finner igjen laderen til kameraet i en av alle de flytteeskene som enda står urørt på boden:)




Tullskjora <3



De gærne har det godt!!;)



Ikke alltid like enkelt å ha nok tålmodighet til å bli tatt bilder av:)



Elin leker i vannkanten <3



Elin og Erik <3



Oss to <3

torsdag 16. februar 2012

Hverdagsgleder

Har så mye å se frem til og glede oss over fremover, deilig!

Fikk vite idag at vi får ta med oss Elin hjem til Molde den 1.mars, og da får hun være her i nesten 4uker <3 LYKKE <3 Elin har fått time på Rikshospitalet den 1.mars til en litt grundigere kontroll enn de hun har på Elverum. Er ikke noen hjertekaterisering ennå, men kansje vi kan få en pekepinn på når vi kan vente oss det og neste operasjon. Å når vi er ferdige der setter vi snuten mot Molde, ALLE 3! Er så utrolig glad nå! Skal bli så godt å få lille prinsessa vår hjem en tur igjen, savner henne så utrolig fælt. Er så trist at det blir så lenge mellom vær gang, å at samværet Erik har er så ustabilt. Er så vondt å se på ham, er så tydelig at det er en viktig del av livet hans som ikke er der. Men satser på at ting snart blir litt mer stabilt:) Både Erik og Elin trenger det, er liten tvil om at de to har et helt spesielt bånd! Er sjeldent at man ser et så sterkt bånd mellom far og datter som det de har, det er som regel mellom mor og datter. Men nå får vi neste fire fantastiske uker sammen, å Elin får være med å hente hunden! Det blir nok utrolig stas tenker jeg:) Har allerede vært inne og gjort klart rommet hennes, bare vaske over gulvet i morgen nå så er vi der!
Å mens hun er her fyller hun år, lille gull blir nemlig 3 år den 23.mars. Bursdagen blir feiret her hjemme med familien hennes, Hilde og hennes familie kommer også:) Så hun får ha alle sine nære og kjære der på dagen sin! Er så glad for det, er utrolig viktig for Elin. Å siden realitetene er som de er, selv om man ikke skal tenke negativt er tanken på at i værst tenkelige tilfelle så er dette siste bursdagen til Elin. Men det er det IKKE, vi skal feire mange bursdager i årene fremover, hun er ei sterk jente som ikke gir opp så lett! Hun er en skikkelig figther lille tøffa vår<3
Har begynnt å planlegge litt, men kan ikke ta helt av, Hilde må nesten også få ha noe hun skulle ha sagt:) Men var å kjøpte de kuleste kakelysene igår, et lite togsett til å sette lysene i. Å så kjøpte jeg en barbiedukke som jeg skal bruke til prinsessekaka jeg skal lage til henne. En ekte prinsesse må ha ordentlig prinsessekake!

Gleder meg sånn til fredag den 23.februar, da har jeg en liten avtale som jeg er fryktelig spent på:D Har ikke lyst til å gå så mye nærmere inn på det akkurat nå, men dere skal tidsnok få vite hva som foregår;)

Så skal vi jo hente lille boffsen vår, det gleder vi oss masse til. Blir koslig å få et nytt familiemedlem som skal tvinge de late stompene våre opp av sofaen og ut i frisk luft! Har ikke helt greid å bestemme oss for noe navn ennå, men har snakket litt om Rambo.. Er ikke så sikker på det navnet lengre, så vi får se.

Kirsti og Geir Morten (Eriks bror og samboer) kom med en fantastisk nyhet her for litt siden, vi skal bli tante og onkel til en liten gutt eller jente i slutten av Juli! Dette gleder vi oss veldig til og gleder oss stort på vegne av de! Blir kjekt med en ny Hoel og dulle med:)

Her i huset begynner puslebitene å falle på plass, og det ser endelig ut som vi har et ordentlig hjem!! Jeg kan ha opp kjøkkengardinene mine uten å være dødelig flau. Har vært pappesker og rot over alt siden vi fikk solgt leiligheta, å energinivået mitt har ikke vært helt på topp i det siste, så ting har tatt tid. Men i morgen har Erik fri, så da skal vi ta oss en siste økt så skal nok alt være på stell før dagen er omme. Så kan vi bare nyte helga i et ryddig og rent hus,ENDELIG!

Metallica-konserten i Mai er også noe jeg gleder meg enormt til! Kan snart begynne nedtellingen nå;) Var i forfjord også, og gleder meg vilt til å få se de igjen.

Ellers gleder vi oss hver dag over de små tingene i livet, vi er friske har hverandre, venner og familie. Sånn egentlig kan vi vel ikke klage på noe som helst:D Vi er så utrolig heldige, og vi har hatt en stor bøtte med ren flaks det siste året. Men såklart er jo ikke alle dager like, og noe grå greier å lure seg inn allikevel, men sånn er det bra. Så lenge vi fokuserer på de positive, er det greit!

Men nå så jeg Erik kom kjørende her, så da blir det litt sofakos før vi finner senga!

Ha ei fantastisk helg alle sammen!

Mange klemmer fra Elin, Therese og Erik <3

søndag 12. februar 2012

Morsdag

Gratulerer me dagen MAMMA og alle andre mødre i vårt langstrakte land <3

Så var alle mammaers dag her! En dag som alltid har vært satt veldig høyt hjemme hos meg! En dag i året hvor vi har satt ekstra stor pris på mamma, og skjemt henne litt bort. Rett og slett fordi hun fortjener det:) Mamma er verdens beste og værste mamma, dette kan høres forferdelig ut. Men noe vi har sagt til henne i mange år. Grunnen til dette er jo nettopp fordi hun er det! Mamma er verdens beste mamma, men opp igjennom oppveksten har hun som alle andre mammaer vært verdens værste. Hun har gitt oss kjeft, satt oss på plass, gitt oss våre nei og sagt ting vi absolutt ikke har vært enige med henne i. Men det er dette som er en mamma`s jobb. Hun kan ikke alltid gjøre oss til lags, kan ikke alltid si ja. Da er hun iallefall ikke verdens beste mamma! Dette er en mors jobb, hun skal gi oss de rettningslinjer vi trenger for å komme oss gjennom oppveksten og til å være bedre rustet til å ta de riktige avgjørelsene i det voksne liv. En mamma skal forme små mennesker, som en dag skal bli store og stå på egne bein! Men disse retningslinjene er jo vi som barn ikke alltid helt enige i, og synes dermed mamma er den værste mammaen i hele verden! Men i sannhet så vil hun bare være den omsorgspersonen vi trenger, og det er dette som har gjort oss til de vi er idag.
I fare for å høres selvgod ut, så synes jeg mammaen min har gjort en god jobb. Idag er jeg 27 år, har en god jobb, en liten familie, hus og hjem. Jeg skjøtter meg selv, familien min og økonomien og er ei høflig og ordentlig jente. Hadde ikke vært her jeg er idag, hadde det ikke vært for mamma.

Så tusen takk MAMMA, fir at du har hjulpet meg på veien til dit jeg er idag, er evig takknemlig<3
Og jeg hvet også at jeg gjennom hele resten av mitt voksne liv vil søke til deg for gode råd, rettledning til å ta de riktige valgene, og ikke minst for det som har vært viktigst gjennom hele livet mitt så langt. Trygghet, vær gang jeg trenger trygghet så er det deg jeg søker til!
Ingen kan måle seg med sin mors trygghet... "for det kan bare mammaer og bare bare de!"

I år blir det en litt spesiell morsdag, for vi er nemlig invitert til svigermor på middag! Så det vil bli første morsdag noensinne, der jeg er hjemme og ikke er hos mamma å skjemmer bort henne. Men Erik fikk "sin" mamma i år, så er det "min" mamma sin tur til neste år. Men det blir nok en tur innom henne for en god klem uansett <3

Så nok en gang alle mødre

GRATULERER MED DAGEN!

tirsdag 7. februar 2012

Foreldres egoisme..

Da synes jeg det er på tide med en tema-blogg igjen!
Det er mange ting som har vært med på å forme meg til den Therese som jeg er idag, både positive og negative ting. En av de negative, en av de som gjør at jeg idag brenner veldig sterkt for små barns "rettigheter", er at jeg er skilsmissebarn. Mine foreldre skilte lag da jeg var 3 1/2 år, og lillesøsteren min var kun 6 mnd gammel. Min far (herretter kalt Ole, som ikke er hans virkelige navn) hadde da hatt en ny kvinne i snart et år... En kveld pakket han plutselig baggen sin, kjeftet masse på mamma, slengte en pute i trynet på meg og dro sin veg. Det var mitt siste minne om oss som "familie". Siden den gang har det var mange tunge kamper.
I senere år har jeg skjønnt at dama vi var og besøkte da mamma lå på sykehuset etter at Isabell kom til verden, var faktisk ny dama hans. Det gjør meg rasende forbanna idag! At han kunne utsette meg for det, dra meg inn i dritten hans. Greit nok, jeg skjønnte ingenting der og da, men hva om jeg hadde gjort det?? Å uansett så tar du IKKE med deg datteren din på besøk til elskeren din mens kona di ligger på sykehuset med deres nyfødte barn. Da er du idiot da, å det ordet beskriver nok Ole ganske så godt!
Etter hvert så kom en samværsavtale på plass, og annenhver helg var det å pakke baggen sin å reise på pappahelg til Ålesund der han og nydama (heretter kalt Kari). Hun var fra sunnmøre, og de valgte da å bosette seg der. Etter en stund der, valgte de å flytte til Sverige!!!
FY FAEN!!! Snakker vi egoisme???? Med to små barn i Molde, så flytter man ikke bare til Sverige!! Du flytter knapt nok i nabohuset jo.... Men vi greide jo å holde en sporadisk kontakt i ferier. Etterhvert fikk Ole og Kari to tvillingjenter, og følte med en gang at jeg og lillesøstern ikke var så viktige lengre. Neida, det var ikke bare den vanlige søskensjalusien... Vi ble virkelig nedprioritert. Når de endelig tok til vettet å flyttet tilbake til Norge og Ålesund, ble jeg og Isabell kjempeglade for nå skulle alt bli så bra! Men så feil kan en ta! Ting ble utrolig nok mye verre, vi hadde mindre kontakt enn noen sinne. Han hadde aldri tida, eller råd til å ha oss. Det var for dyrt sa han! Kommer ikke til å glemme siste gangen vi var på besøk hos han. Jeg hadde så mye sinne inni meg ovenfor han, men bestemte meg allikavel for å gi han en siste sjanse. Så mamma ringte å spurte om vi kunne få komme, og etter å ha kranglet med han i 3uker fikk vi komme. Helga var endelig her, å det var med skrekkblandet fryd vi gikk av ferga! Men som vanlig ble alt en gedigen nedtur... Ole jobbet hele helga, å vi så ham knapt. Alt føltes bare rart, og jeg var veldig utilpass. Følte meg ikke velkommen i min fars hjem. Det var litt sånn som at jeg skulle ha vært på besøk hos en fjern gammel tante...
Jeg var 9år siste gangen jeg fikk jul eller bursdagsgave fra han! Det året jeg fyllte 12år ringte han meg faktisk på dagen min. Men da snakket han til meg som om jeg var 4, husket jeg tenkte at den telefonen kunne han bare ha spart seg...

Dette var en kort oppsummering om hva jeg har opplevd i barndommen med tanke på det å være skilsmissebarn! Kunne skrevet side opp og side ned om alt jeg har måttet gå igjennom på grunn av Ole. Men det var ikke det som var temaet idag, ville bare gi en liten innføring i hva jeg har vært igjennom. Sånn at det kansje blir enklere å forstå hvorfor jeg har så sterke og klare meninger på temaet jeg nå tar opp. Jeg ønsker også å påpeke før jeg begynner å skrive at dette er meget personlige meninger, og det er ingenting som er rettet til utvalgte personer. Det er rett og slett det at dette er et tema jeg brenner for, å mine meninger er på det generelle! Så var det sagt iallefall :)

Et lite barn har aldri bedt om å bli satt til verden, det har faktisk ikke noe det skulle sagt i det hele tatt. Helt uskyldig. Men uten stemmerett.
Blir så forbanna når folk slurver med prevensjonen, fordi at det er jo ikke så farlig. Jo, det er det!!! Det er ikke bare bare å sette et barn til verden! Det krever mye av deg og partneren. Å det værste jeg vet er de som er gravide omtrent før forholdet har startet! Ikke det at jeg har noen rett til å dømme folk, men synes det er egoistisk. Hva vet du om at denne personen er den "rette"? Neida, en kan aldri være sikker på det... Men en kan da være litt sikrere enn 1mnd vel?? Et barn fortjener å ha to foreldre som fungerer sammen og aller helst bor sammen. En graviditet er en stor påkjenning for et forhold, å derfor er det enda viktigere at man har et sterkt og solid forhold før en graviditet. Har sett så mange eksempler på dette, og de fleste har gått til hælvette før barnet har kommet til verden, resten ganske snart i etterkant. Synes ikke det er rettferdig mot et barn. Å ved et brudd er det ofte turbulendt, mye diskusjoner. Det er ikke den starten på livet et barn fortjener.
Jeg er ingen abortforkjemper, og er i en del tilfeller veldig sterkt imot faktisk. Men i andre tilfeller er jeg veldig FOR! Jeg og samboern min hadde en diskusjon angående temaet for litt siden. Å da jeg sa at vis jeg hadde blitt gravid veldig tidlig i et forhold, så hadde jeg nok meget sannsynlig tatt en abort. Fordi jeg menere at vis ikke hadde jeg satt et barn til verden av egoistiske grunner, uten tanke for barnets fremtid. Da spurte han meg om jeg var for et sorteringssamfunn? NEI! Det er jeg så absolutt ikke, men ser ikke på det som sortering før enn at en fjerner et barn fordi det f.eks. har downs. Da snakker vi sorteringssamfunn. Jeg ville fjernet det fordi jeg mener at et barn fortjener å bli født til denne verden med to foreldre som elsker hverandre og barnet, to foreldre som kan gi barnet en harmonisk start på livet. Ikke fordi de er egoistiske å synes det høres koslig ut å få en liten baby. Jeg ville stilt meg spørsmålet om hva som var best for barnet, ikke meg!

Så kommer avviklingen av samvær... Hva når den ene foreldreparten velger å bosette seg langt unna? Og kansje også tar med seg barnet? Nok en form for voksen egoisme! Jeg skjønner virkelig ikke hva folk tenker med! Hallo?!?!?!?! Hvor er tanken for barnets beste? Har alltid trodd at når en fikk barn, så kom barnets behov alltid først, men sånn er det dessverre ikke for alle. Blir så sinna når jeg hører om barn som må reise 40,50,60,70,70 mil for å få samvær med mor eller far. Hva tenker dere på? For det første er det jo ikke bra å fjerne barnet fra røttene sine, men ok vis begge foreldre er enige og det er til det beste så ja. Men når en av foreldrene bestemmer seg for at de skal flytte for det har jeg nemlig lyst til, da er det helt latterlig!! Hvor er tanken for at barnet skal ha samvær med begge foreldrene sine?? Feriepappaer eller mammaer er IKKE bra for barnet. Det trenger stabilt samvær gjennom hele året. Et barn trenger begge foreldrene sine! Er det så vanskelig å forstå for enekelte?!?! For meg er det helt opplagt...
Jeg er veldig imot helgesamvær med mor eller far, jeg er av den oppfatning av at det bare er stress og mas. Det var iallefall sånn jeg opplevde det den gangen jeg var igjennom det. Husket at jeg ønsket at jeg heller kunne være lengre perioder med hver av foreldrene mine. Sånn at jeg slapp at alt ble så stress.
Jeg har mere tro på lengre samvær ho vær av partene, på den måten for barnet trygghet og stabilitet hos begge foreldrene, uten at det er et evig stress over hva man MÅÅÅ rekke på den korte tiden. Å da kan man pakke ut av bagger, leve "normalt". For det værste er når barn må "leve" i en koffert. Det første jeg gjør vær gang Elin kommer, er å pakke ut av baggen hennes. Hun skal på ingen måte føle at hun er på besøk hos pappa, hun skal være hjemme her å. For oss er det veldig viktig at Elin har et eget rom, eget klesskap, egen hylle på badet, egne ting. For hun skal på ingen måte føle seg som en kasteball mellom to hjem, hun skal føle seg trygg og hjemme på begge steder.

En annen ting som er veldig viktig er å høre på barnet! Barn begynner tidlig å ytre sine meninger, og er klare på hvor de vil være. De sier nok ikke rett ut at; Jeg vil bo hos mamma/pappa! Men vis man lærer seg til å lyttet til barna sine, kan en hente mye "informasjon" ut av dem. Da kan man idlig få en pekepinn på hva de ønsker. Så er det dette med å legge føringer for barnet, det er stygt gjort. For alle skilsmissebarn sliter med den evige konflikten med at de må velge mellom mamma og pappa. De sliter konstant med dårlig samvittighet ovenfor den ene eller andre parten. Det er så viktig at foreldre er så nøytrale som mulig når de snakker med barna, og ikke legger føringer. Det er det dessverre mange som gjør..

Føler at dette ble et veldig rotete og uoversiktelig blogg innlegg, men da jeg begynnte å skrive kom det så mye tanker og meninger at jeg greide ikke helt å sortere de. Greide ikke å finne en start og en slutt... Rett og slett kaos! Vurderte å bare slette hele innlegget, men så fant jeg ut at, nei! La det være rotete! For det er akurat sånn hverdagen til et skilsmisse barn er, rotete og uoversiktelig!
Så hør meg! Få tidlig en samværsavtale på plass, la barnet få tid hos begge. La barnet bli hørt, og ikke legg føringer! Det vil iallefall gjøre hverdagen til barnet litt mindre rotete.

Jeg ble fortalt en dag at det ble en livsstil dette,
tro meg! Nei, det blir det ikke!

La barna kommme først <3 Ønsker å presisere at dette er mine helt personlige tanker, og er KUN basert på mine personlige erfaringer!! Signert Therese

fredag 3. februar 2012

Elverum

Hei igjen dere:)
Da ble det en tur i hui og hast til Elverum sykehus på oss! På tirsdag fikk vi beskjed om at Elin var innlagt på sykehus. Det var heldigvis ikke noe voldsomt alvorlig, men hun var veldig tungpustet og hostet mye pga av en influensa som hang litt for godt i. Så de ville ha henne inn for å teste en astmamedisin som kunne lette pusten hennes og den stygge hosten. Jeg og Erik bestemte oss for å kaste oss i bilen å kjøre nedover å være der med henne. Vi dro allerede tirsdagskvelden, men måtte dessverre snu da jeg ble så syk selv at jeg ikke kunne kjøre. Vi så det som alt for risikabelt å la Erik kjøre hele veien, da han kom rett fra en lang arbeidsdag. Så onsdagsmorgen satte vi oss i bilen på nytt, med litt bedre hell. Vi kom frem til ei strålende fornøyd frøken som var kjempeglad for at pappa og Therese dukket opp. Tror alle på hele sykehuset ble informert om at dette er pappa og Therese altså! Go`jenta vår<3
Grunnen til at hun måtte innlegges for å teste medisinen, var at hjerteflimmer og økt puls kunne være en bivirkning, og med tanke på hennes helsesituasjon måtte hun overvåkes. Heldigvis er tuppelura ei sterk jente og tålte den finfint:) Så torsdag ble hun skrevet ut! Altså ingen fare på fære, bare en liten innleggelse for å forhåpentlivis lette hverdagen hennes litt.
Er veldig glad for at vi tok den lange turen, selv om det ikke var noe alvorlig. Var godt å få treffe legen og sykepleierne som har en del med henne å gjøre, å se at hun var så trygg på de som hun er:) Er så utrolig stolt av denne flotte sterke jenta som jeg har fått æren av å ha i livet mitt! Det ble også oppklart hvorfor Erik ikke har fått informasjonen vi har savnet, men han har måttet få gjennom Elins mor. Han var nemlig ikke oppført som far til Elin i noen av sykehusets papirer, så hva som har skjedd der er usikkert. Men nå er iallefall han innskrevet i deres systemer, så da satser vi på at han heretter får tilstrekkelig informasjon!
Dette er heldigvis ikke en ny medisin hun må forholde seg til hver dag, men kun ved behov. Godt for lille tuppa å slippe enda flere medisiner absolutt hver dag. Selv om det ikke er noe problem da, er så flink å ta medisinen sin at det er helt utrolig! Når vi går på badet for kvelden er det første hun sier når vi kommer på badet; Ta pusten! ( da mener hun astmamedisinen hun får).

Var veldig trist da vi måtte dra fra henne, for hun er jo vant til at når vi kommer så betyr det at hun skal være med hjem hit. Så når hun sa hadet til syepleieren fortalte hun at hun skulle hjem til pusen på Skåla! Var skikkelig lei seg når hun skjønnte at hun ikke skulle være med oss:`( Men vi satser på at det ikke er så alt for lenge til hun kommer hit igjen <3

Turen opp og ned gikk veldig fint. Nedover var det fint vær, fine veier og omtrent ingen trafikk. Hjem igjen var det både mere trafikk og litt eklere føre. Lavet ned med lett puddersnø og den vrimlet opp bak trailere og gjorde sikten særdeles dårlig! Men vi hadde god tid og kjørte etter forholdene så da gikk det veldig greit, var bare litt slitne i øynene når vi kom hjem. Vi overnattet på Elgstua i Elverum da pasienthotellet dessverre var fullt. Men det var jo greit nok der, litt dyrt med tanke på standaren deres bare...

Nå sitter jeg her å gløser på den 4kanta kasse bortpå gulvet her, mens Erik er ute på fylla med jobben! Godt jeg IKKE er misunnelig på han i det hele tatt liksom:P Regner med at han storkoser seg, og at det kan bli en morsom seanse når han skal hentes i kvel (les; han kan ikke å drikke, ender opp med å prate med elgen hver gang). Kansje jeg bare skal ta med en bøtte i bilen?? Så slipper jeg å stoppe annenhver meter;) Uuusja....med nærmere ettertanke, jeg stoppe jeg!!

Nei, nå skal Senkveldgutta få oppmerksomheten min her!

Ha en riktig god helg alle sammen!

Klemmer fra Elin, Therese og Erik <3

mandag 30. januar 2012

Sykemeldt....

Da var det vel på høy tid med en ny oppdatering igjen! Som vanlig blir det langt mellom hver gang, men har satt ny personlig rekord i hvor lenge jeg har greid å holde bloggen i gang om ikke annet;)

Er for tiden sykemeldt fra jobben på grunn av en infeksjon. For de som kjenner meg så vet de at det er helt forferdelig for meg!! Jeg er ikke en person som er egnet til å ligge i sofaen å ikke gjøre noe som helst i ukesvis. Men har fått ordre fra legen om å ta det helt med ro og ikke gjøre noe! Er nå hjemme på 5 dagen, og er allerede møkk lei. Er så utrolig rastløs, og alt jeg vil er å gjøre en hel masse, å aller helst skulle jeg ønsket jeg kunne satt meg på første fly til Las Palmas på jobb! Men helsa må nok gå først, så enn så lenge holder jeg sofaen, så får jeg finne meg litt småtteri å holde meg geskjeftiget med etterhvert som ukene går. Skal jo være hjemme i 10 (!!!!) uker tilsammen nå. Men skal heldigvis ikke holde sofaen i alle de da, da hadde jeg faktisk blitt G-A-L!!

Elin har reist til Kongsvinger til mamma`n sin, så det er fryktelig stille i huset, og vi savner henne fælt:( Er så stille uten henne her, å greier ikke å venne meg til stillheten når hun er borte, selv om det er lenge mellom hver gang. Er omtrent daglig inne på rommet hennes å bare ser på sengen og bamsene hennes... Utrolig hvor glad en kan bli i et lite menneske! Hun har dessverre fått influensa, og har vært hjemme fra barnehagen noen dager nå. Men da vi pratet med henne tidligere idag hørtes hun mye bedre ut, så satser på at hun snart blir frisk som en fisk igjen:D Ellers venter vi fortsatt på innkallingen til Rikshospitalet, de anslo at hun ville få time i begynnelsen av mars nå. Så da er det litt forsinket utifra det vi først fikk beskjed om.

Erik jobber som vanlig og er veldig glad for å ha fått igjen Caddyen. Men det ble en kortvarig glede... Da han hentet den så han att rattet sto skjevt og også ene framhjulet. De har ikke gjort jobben sin med opprettingen etter kollisjonen. Så på onsdag må den inn igjen på "bilsykehuset" som vi har kalt det når vi har prøvd å forklare til Elin. Så da blir det spennende å se hvor lang tid de bruker nå... Kommer ikke til å anbefale Molde Billakkering til noen!! Å vi kommer aldri til å bruke de igjen selv heller. Makan til slett service skal man lete lenge etter, å når de i tillegg leverer tilbake en bil med så åpenbare feil kan man virkelig begynne å lure på hva de driver med der...

Idag har jeg bursdag, HIPP HURRA for meg! Dagen startet med at jeg våknet til en deilig frokost som Erik hadde laget istand til meg. Fantastisk å våkne til lukten av nytrekt kaffe:D
Fikk to kjempefine smykker og øredobber med han:) Derette dro jeg til mamma siden Erik skulle på jobb. Der fikk jeg middag og pleie. Å Vanja var så snill at hun laget sjokoladefondant til meg, NAMNAM! Det er noe av det beste som finnes tror jeg!
Å her for en liten time siden fikk jeg enda en "bursdagsgave". Vi har letet etter hund en liten stund nå, og igår fant vi en søt blandingshund på finn.no. Sendte mail på den, og fikk svar. Ringte å pratet med eieren her isted, og da telefonsamtalen var over var vi lykkelige eiere av en søt liten tass. Eller vi har jo verken betalt eller hentet den enda da. Den er først leveringsklar første uka i mars, så da kjører vi ned til Dovre og henter det nye familiemedlemmet. Skal tro at vi gleder oss, og regner med at det blir elleville jubelscener når Elin kommer neste gang å oppdager at vi har fått oss en hund. Hun er utrolig glad i og intressert i dyr! Hun har jo allerede en liten pusekatt (som er i ferd med å bli veldig stor). Så derfor var det veldig viktig at en eventuell hund var vant med barn, det fant vi også:) Hun elsker min bestevenninnes hund Kira, så det blir stas med en egen en!

Nå begynner leiligheten å bli rimelig tom, endelig! Så nå er det nok en gang kaos her i huset. Så da er det bare nedvasken som gjenstår. Blir vanskelig å holde seg unna i helga når den skal vaskes ned, men skal nok få hjulpet litt til allikavel;) Greit at jeg skal holde meg i ro, og ikke gjøre for mye, men kan da dra en mopp over et gulv fordi vel?? Trenger jo ikke klatre på benker, vaske tak og sånne ting liksom. På mandag er det overlevering, og vi er endelig fri for den bekymringen og de utgiftene. Men kommer til å savne leiligheta mi <3 Den var jo mitt første kjøp, mitt første ordentlige voksne hjem. Starten på en helt ny epoke i livet mitt. Men det er vel sånn livet er? Starten på en epoke ender ikke nødvendigvis der den startet. Tar med meg mange gode minner derfra, videre i mitt "nye" liv med Erik, Elin, dyra våre og fremtidige barn. Vil si at det er når jeg starter på den virkelige spennende delen av livet mitt. For selv om jeg har gjort mye spennende tidligere, så er dette vel så spennende. Det er nå jeg skal slå rot, det er nå jeg skal stifte familie. Det er nå jeg skal oppdra små mennesker. Det er et stort ansvar det. Det er nå jeg skal lete fram alle de erfaringene jeg har gjort meg i livet mitt, ta de frem og bruke de. Bruke de i hverdagslivet, i oppdragelsen av barn, i samlivet med Erik. Nå skal jeg lete frem røttene mine, lete frem de tingene fra min barndom som jeg ønsker å dele med mine barn (der er også Elin med, for hun er da litt "mi" på sett og vis), som jeg ønsker at de også skal få oppleve.

Nei, nå skal jeg avslutte for i kveld tror jeg. Krype inn i armskroken til min kjære å gløse litt på TV før vi finner senga!

Ha en fortsatt strålende uke:)

Klemmer

tirsdag 10. januar 2012

Woohoo!! Da va leiligheta solgt!

Aaaahhh.....det var godt det! 100kg lettet fra skuldrene idèt megleren sa "Gratulerer!". Siden det kom så få på begge visningene begynnte jeg å bli rimelig nervøs for om vi kom til å få solgt leiligheta til en akseptabel pris! Men alt ordner seg for snille piker:) Fikk prisantydning, og er fornøyd med det, ble ikke store fortjenesten når megler har fått sitt men shit au. Det vittige med dette salget er at dama som kjøpte den, er dama jeg kjøpte leiligheta av!! Savna den og ville ha den tilbake hun, selv om den er en del annerledes nå enn når jeg kjøpte den. Håper hun liker forandringene, så hun slipper å få den tilbake til det "gamle".

I helga var vi i Ålesund å feiret bursdagen til Andrine og Mathea, det var stas både til de og Elin, artig å se hvor godt de 3 går sammen. De lekte og kosa seg veldig, og er imponert over hvor flinke de er til å dele. Isabell disket opp med god brødmat og dessert, rart å se hvor voksen lillesøster har blitt ja... Men det er vel kansje ikke så rart, er jo lenge siden vi ble voksne begge to. Men hun er jo fortsatt lillesøster liksom! Vi hadde en koslig dag, og ekstra gøy var det at mormor greide å ta turen for å feire oldemortuppene sine. Hun var sliten på slutten stakkar, men tror hun syntes det var veldig verdt det. Er tungt å se henne så dårlig som hun er nå, skulle så ønske jeg kunne ta smertene hennes for en dag, så hun bare kunne slappe av og være seg selv.

Lille Elin stakkar spøy så spruten stod her isted:( Hadde akurat kommet hjem fra en liten bytur, og idèt hun satte beina på bakken etter at Erik løftet henne ut av bilen stod spruten. Men stakkar skjønne prinsessa vår skreik og var ordentlig fortvilet, for hun hadde jo spydd i stakkars garasjen. Hun roet seg ikke før hun fikk komme ut i garasjen å sett at Therese hadde vasket bort spyet, og garasjen var rein! <3 søta <3
I morgen får vi ringe legen, hun har spydd en del ganger i det siste uten å være dårlig. Spyr og er liksom ferdig med det, så greit å få sjekka om det er noe hum kansje ikke tåler eller lignende. Håper det er en enkel løsning på saken, for hun liker virkelig IKKE å spy! Men hvem gjør vel egentlig det?!?!

Ellers så suller vi rundt i huset og prøver å få orden på ting, og finne plass til alt mulig mellom himmel og jord! En vakker dag komme vi nok i orden vi også. Erik er tilbake på jobb etter en fantastisk juleferie.

Gud, dette blir et spennende år på VELDIG mange måter<3 Kommer mere info om det senere, bare ikke idag ;)

Ha en riktig god natt alle dere der ute i nattens mulm og mørke!

Klemmer fra oss 3!

lørdag 31. desember 2011

GODT NYTT ÅR

Et riktig godt nytt år fra Elin, Erik og meg:)

Er en stund siden forrige blogg igjen, men her har det gått i hundre de siste ukene! Skal prøve å oppdatere dere så godt som hukommelsen kan greie;)

Sist jeg skrev nærmet Erik seg ankomst til Las Palmas. Vi hadde noen fantastiske dager sammen der nede. Vi koset oss max, både med jobb og fritid. Erik hjalp til med fryserydding, maling og andre oppgaver ombord, dyktige kjæresten min;P Jeg hadde spart om noen fridager til han kom, og de brukte vi godt. Gunn (svigermor) var i Playa Del Ingles sammme uka som Erik var hos meg, så ene dagen tok vi bussen dit og spiste middag sammen med henne og Bjørn. Så tok vi like så gjerne en natt på hotell istedet for å dra tilbake på båten. Det var utrolig deilig, var noe annet enn den trange køya på luggisen den hotellsenga ja:D Så hadde vi en dag i gamlebyen, San Elmo, hvor vi vandret rundt i trange bakgater, var i en helt utrolig katerdral og spiste god tapas! God tapas var det myyyye av den drøye uka Erik var der, var ute å spiste hver dag! Så kom Gunn og Bjørn en dag til Las Palmas, da fikk de omvisning både ombord i CR og rundt omkring i byen.
Erik fikk dessverre en litt tung dag der nede, jeg også for så vidt, han fikk telefon fra Hilde om at Elin skulle inn å ta en EKG test p.g.a. mistanke om for rask hjerterytme. Var veldig tungt for Erik og meg å være så langt unna, uten mulighet for å være der for lille jenta vår da ja! Tankene våre var hjemme hos henne da ja... Men det var dessverre vanskelig å komme seg hjem på så kort varsel. Så siden det ikke var noe "livstruende" undersøkelse, og hun ikke trengte noe innleggelse (de bodde på pasienthotellet) fant vi ut at det var like så greit at vi ble i Las Palmas. Vi hadde knapt rukket å komme hjem, så det ville bare blitt stress, å stress er jo noe barn oppfatter veldig kjapt. Å og stresse Elin var det siste vi ville. Hun var visst veldig flink og gjor seg heldigvis ikke noe av alle ledningene og lappene hun fikk på seg, flinke jenta <3
Vi fikk også shoppet en hel del der nede, det meste i Elins favør som vanlig;) Det ble både leker, klær og sko på henne. Ellers gikk det i mat og kjøkkenredskap. Var utrolig billig for silikonformer der nede, så det hamstret jeg, i tillegg til en ny stavmikser. Vi shoppet så ille at vi måtte også gå til innkjøp av en ny koffert....

Så var det tid for hjemreise og juleferie! Var en lang tur hjem, så når vi låste oss inn hjemme om kvelden var omtrent rett i køya. Erik skulle jo opp på jobb dagen etter. Mens jeg skulle gjøre klart til jul og juleselskap. Dagene før jul fløy avgårde, og før vi visste ordet av det var endelig Elin på plass. Var så godt å få god jenta hjem!!! Så lille julaften var det bare kos siden vi hadde handlet inn det meste, og gjort klart det som kunne gjøres klart. Vi pynta juletre, så film, kosa og bare nøyt det å endelig ha Elins frydefulle latter i hus igjen.
Vi fikk også koselig frokostbesøk av Astrid og Lars Tore tidlig på morraskvisten. Så da var det hærlig frokostbord med mye godt på! På kvelden kom Tante Fantes smågull, Andrine og Mathea, Isabell og anders, de første julegjestene ankom huset. Var så godt å se tuppelurene igjen!
Så var det julemorgen, den mest fantastiske morgnenen gjennom hele året. Jentene våknet til risengrynsgrøt og barne-TV, akurat som mine barndomsminner er. Morgnene på julaften skal ikke være stress, men kos, masse kos. Tror Elin surra rundt i pysjen til klokka var nærmere halv to! Å gjett om hun var fornøyd når hun våknet til julestrømpe fra julenissen! I den var det godteri, Løvenes Konge, mikrofon og annet lureri som nissen hadde funnet på. Smilte fra øre til øre da ja!
I 3 tiden begynnte julegjestene å komme, under juletreet fyllte det seg godt opp, men alle tre jentene var kjempeflinke, og rørte ikke en eneste gave i løpet av dagen. Var værre med telysa, de syntes Andrine og Mathea at det var kjempemorsomt å blåse ut! Og lille tullskjora mi Elin, lærte for av de to ja.
Så var det klart for middag, kjente prestasjonsangsten tok tak i meg i dèt det var klart for servering, min første ordentlige julemiddag!! Men det ble knallsuksess, å alle var mette og fornøyde:)
Gaver ble åpnet, kaker ble spist, en ordentlig vellykket julaften med familie og kos<3

I romjula har vi bare kosa oss videre og tatt livet som det har falt oss.
1.juldag fikk Elin besøk av oldemora si, Tante Anne, mamma`n sin og morfaren, det var stats til henne!
Fikk jo som store deler av Norge besøk av hissige Dagmar, men unnslapp heldigvis noen store skader. Mormor og morfar fikk felt et tre de har ønsket å fjerne lenge, så en takk for det Dagmar. Da strømmen forsvant ble Elin litt redd stakkar, og det tok en god stund før hun slo seg til ro og sovnet. Fikk henne til å sovne i senga våres til slutt. Mens vi voksne syntes det var rett så koselig med masse levende lys og litt rødt i glasset.

3.juledag var det juleselskap hos Gunn på Averøya. Var litt av en opplevelse å kjøre Atlanterhavsveien mens restene av Dagmar herjet, et utrolig vakkert syn. Julemiddagen hos Gunn var veldig koselig, og jeg fikk hilse på en del slektninger av Erik som jeg ikke hadde møtt enda. Vi fikk blant annet servert bacalao, noe jeg har slitt med å like i mange år, men Gunns var bare fantastisk!! Måtte ut på kjøkkenet for en andre runde:)
På kveldinga var det tid for å kjøre Elin til Bud, så hun fikk feire resten av jula med mamma`n sin! Var trist å levere henne, og enkelere ble det ikke når hun skrek og ville være med oss tilbake. Men heldigvis kommer hun tilbake 1.nyttårsdag, og skal være her i 3uker.

Igår var det den tradisjonnelle 5.juledags-dansen på Skålahallen, kjekt å hilse på gamle kjente og ta seg en liten fest. Formen min var dessverre ikke helt på topp, så vi tok kvelden i halv to tida og tusla oss hjemover. Idag har jeg hatt besøk av Maria som er hjemme på juleferie fra Canada. Var så godt å se henne igjen, å få skravla om alt og ingenting:)

I morgen er årets siste dag kommet, og vi skal bevege oss inn i et nytt år! Det er både med glede og litt angst vi går inn i det nye året... Gleder oss til å ta fatt på et nytt år med venner, familie, hus og hjem, men samtidig vet vi at Elins neste operasjon nærmer seg med stormskritt, og i februar en gang skal hun inn til riksen. Men jenta vår er sterk, og detta skal vi greie!!! Ellers er det andre ting som utvikler seg, som kan slå både den ene og andre veien, men ønsker ikke å si noe mere om det her, annet enn; Kryss fingrene for oss!!

Ellers vil vi bare takke for et fantastisk år, et år vi har fått lov til å dele med familie og venner, takk for at dere gjør livene våre så verdifull <3

Vi ønsker alle kjente og alle ukjente et riktig godt nytt år, med gode ønsker for det som kommer!

Gode klemmer fra Elin, Erik og Therese

fredag 9. desember 2011

METALLICA

Det glemte jeg jo helt, det har jo faktisk skjedd noe denna uka!!
Min fantastiske kjæreste, verdens beste, fiksa Metallica billetter til oss=)=)=)=)=)
Så den 23.mai drar jeg, Erik, Vanja og mamma til Oslo for å oppleve Metallica på Valle Hovin. De tre andre er førstegangs, å jeg har ei lita søster som gleder seg noe helt vilt! Blir gøy å ta henne med så hun også får oppleve dem live:)

Btw....nå er det godt med lys i messa igjen;)

Nattevakt

Ja, da sitter jeg her i svarte natta igjen! Har nattevakt ombord igjen, egentlig litt godt i grunnen. Alt er så stille og rolig, å en har bare masse tid til å gå i sine egne tanker. Har litt småting jeg har tenkt å få gjort i løpet av natta, å så blir det såklart nybakt brød til frokost i morgen tidlig:) Ellers blir det vel å telle timer til Erik endelig kommer!!:):) Skal bli så utrolig godt å få han nedover nå, savner han så innmari! Å så skal jo svigermor til Gran Canaria også:P Hun skal til Playa Del Ingles (eller hvordan man nå skriver det), å det er jo bare en halvtimes busstur herifra. Så vi tenkte å ta bussen dit og kansje innvitere henne og han hun reiser med på middag. Eventuelt blir det en natt på hotell der, men det har vi ikke bestemt oss for enda.

Ellers har det vel ikke skjedd så veldig mye nytt siden sist, har hatt visning på leiligheta, men det gikk ikke så veldig bra.... Har ikke fått inn et eneste bud:( Men er jo en litt teit tid nå rett før jul, så vi får prøve til igjen på nyåret!
Har hatt en liten utfordring denna uka da, som jeg bestod med glans;) På søndag var det ønske om is til dessert, og jeg er ikke værre på det enn at gjengen ombord får stort sett det de ønsker seg. Men synes is er litt kjedelig, så laga karamellsaus, brente valnøtter, sjokoladesaus, nøttenougat og banan (eller laga vel ikke bananen da) til så det skulle bli litt mere spennende. Dette gikk rett hjem hos vår kjære maskinist Vidar, så da mente han det var på sin plass med en liten challenge, jeg skulle ha en stigende dessertkurve ut uka. Såklart tok jeg han på ordet, så hver dag fikk han bestemme desserten jeg skulle lage! Mandagen ble det bløtkake med marsipan roser siden vi ikke hadde nok marsipan til å lage marsipankake. Tirsdag var det karamellpudding. Onsdag følte jeg selv at den kurva gikk rett til bunns, men Vidar var sterkt uenig, å han fikk som han ønsket; POSEGELÈ, med vaniljesaus. Idag fikk han sjokolademoussè (IKKE pose) med vaniljesaus. So far, so good!! I morgen var det visst brownies som stod på ønskelista, men vurderer å gjøre en liten vri og lage sjokoladefondant og vanlijeis istedet:) Utover det er det vel lite nytt under solen.

Begynner å glede meg noe voldsomt til jul og til at Elin kommer da!! Gud som vi skal kose oss<3 Hun kommer 22.desember opg blir til 4.juledag, så drar hun till mammaen sin noen dager, før vi skal kose oss i 3 nye uker! Da skal vi ut og ake, grille pølser i gapahuken, bake, kose og ja, masse kos rett og slett.

Nei, nå skal jeg gå å skifte litt lyspærer som har takket for seg i messa!

Sov godt til dere som ikke sitter oppe i natta sammens med meg,
og til dere natteravner ha en fin natt:)