Viser innlegg med etiketten Bilder. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten Bilder. Vis alle innlegg
onsdag 24. oktober 2012
Tøffe dager!
Hei!
Beklager at jeg ikke har fått oppdater mer om Elin! Men her ble det brått litt tøffe dager til meg. Elin har det etter forholdene egentlig veldig bra! Har fått spist fiskeboller i kveld, en av hennes store favoritter:-D Det siste drenet ble dessverre ikke fjernet idag da det var samlet seg litt vann i den ene lungen. Men vi krysser fingrene for morgendagen;-)
Jeg kommer tilbake med et litt lengre innlegg i morgen!
God natt:-)
torsdag 11. oktober 2012
Søskenkjærlighet
Da fikk jeg endelig slått på PC`en og satt meg ned for å skrive litt:) Døgnet har brått ikke nok timer lengre, men det begynner å komme seg! Er litt av en omstillingen å få en liten baby i hus, men synes vi greier oss godt. Erik har jo vært igjennom det før, men for meg er det første gang og for oss sammen er det første gang. Å ikke kan det helt sammenlignes med Elin som var på sykehus de første månedene, så han har jo ikke hatt denne nyfødt perioden hjemme og er dermed rimelig fersk i faget han også. Men vi samarbeider godt og utfyller hverandre like godt i denne oppgaven som de andre:) Sett bort ifra at Erik har et noe bedre sovehjerte enn Therese, så nattevåk er blitt mitt ansvar. Han er jo umulig å vekke den mannen!! Å så vet han jo at jeg våkner, da blir det nok litt for lett å bare sove videre :P
<3 SØSKENKJÆRLIGHET <3 åååå....første møtet mellom Storesøster og Lillebror ble like fantastisk som vi hadde drømt om!! Snakk om å være stolt storesøster da!
Erik dro med første fly om morgenen til Oslo for å hente Elin, og da de returnerte tilbake stod jeg og Alexander der å ventet. Elin kom som vanlig springende mot meg og kastet seg rundt halsen min, men brått oppdaget hun hva som sto ved siden av meg. Da var Therese glemt, og Lillebror var i fokus. Vi kunne se stoltheten i stråle øynene hennes, og hun var forsiktig fra første sekund! Å gjett om hun var fornøyd når hun fikk sette seg ned på benken å fikk lillebror i fanget! Det var en skrekkblandet fryd og en kjærlighet man ikke kan beskrive :D
Dagene mens Elin var her fløy avgårde, men vi fikk da tid til en masse kos allikevel :) Storesøster var med på alt som skjedde med lillebror. Hun fikk prøvd seg på bleieskift, bading og mating. Veldig fornøyd med å få være størst og få lov til å hjelpe til. Hun er så utrolig forsiktig og hensynsfull mot Alexander, og han var HENNES!! Det var ingen andre enn hun som skulle få lov til å kose og ha Alexander på fanget :P Og alle vi møtte, både kjente og ukjente, ble informert om at; "Det er lillebror. Å han heter Alexander!" Søta vår <3
Elin elsker å være med å lage mat og ikke minst å bake! Så når hun er hos oss, prøver jeg å lage mest mulig middag som hun kan hjelpe med å lage. Så denne gangen sto blant annet pizza på menyen, å frøkna fikk lage en helt egen pizza til seg selv. Kjevla ut deigen selv, og puttet på det hun ville ha av de ingrediensene jeg hadde kuttet opp :)
Og søndagen hun dro var det kanelbollebaking for alle penga:) Er så morro å se hvor stolt hun blir når hun får gjøre det selv og ikke minst se hva mestringsfølelsen kan gjøre med et lite barn! Å hun begynner å bli skikkelig dyktig på matlaging og baking, og har god fortåelse for hva man må passe seg for (varme ovner, skarpe redskaper, osv). Å som den snille frøkna hun er har hun funnet den samme gleden som meg ved matlaging, nemlig det å få dele med andre og glede dem :) Det gleder oss sånn å se den gleden, og vi håper hun bevarer den egenskapen :) Så kanelboller ble delt ut i fleng, og noen ble pakket i kofferten som hun skulle gi til mormor, morfar og mamma også når hun kom dit på ettermiddagen:D
Vi var stort sett heldige med været mens snuppa var her, så det ble en del utetid med trilleturer, sykling og utekos også. Høsten er jo utrolig nydelig når været er bra, så ingenting i veien med å finne på masse ute da også! Bladkrig er jo noe av det morsomste som finner :D Vi fikk også avlagt Andrine og Mathea et besøk til Elins store fornøyelse! Hun digger å være sammen med de.
Men søndagen kom så alt for fort, og denne avskjeden var veldig spesiell.... Det var virkelig tøft for oss å si ha det denne gangen, spesielt for meg da jeg ikke får se henne før etter operasjonen nå. Jeg prøvde det jeg kunne for å holde tårene tilbake for Elins del, men rett før vi skulle kjøre avgårde sprakk jeg. Søteste Elin tørket tårene mine og sa at jeg ikke måtte være så trist <3 Greide fort å ta meg sammen igjen, og fikk fortalt henne hvor glad jeg er i henne. Det ble en fjasete biltur hjem igjen, vi (Erik og meg) pratet som noen fosser begge to om alt og INGENTING bare for å overdøve stillheten og tomrommet etter go`jenta vår!
Misunner Erik som får være der for henne under hele sykehusoppholdet... blir noen tomme og lange dager for meg her hjemme. Men heldigvis har jeg Alexander her <3
Alexander spiser, sover, fiser, raper og vokser akkurat som en liten baby skal gjøre:) Han er en fornøyd liten godgutt, som begynner å få ordentlige våken perioder der han ligger å pludrer, ser seg omkring og innimellom skjenker han oss et smil som kan smelte ethvert hjerte :) Han er fortsatt snillere enn snillest, og gråter stort sett kun når han er sulten eller når vi tar han ut av badekaret. Jepp, vi har fått enda en badenymfe i hus ;)Her lukter det årskort på Moldebadet! Men han har begynt å våkne på natta da, så den luksusen var hurtig forbigående :P Men vi kunne vel heller ikke forvente oss noe annet, og med litt pupp sovner han fort igjen. Han er mamma og pappas lille øyenstein og storesøsters stolthet, så han lider ingen nød på kosefronten i alle fall ;)
Som jeg nevnte i forrige innlegg fikk vi en tung beskjed angående min mormor. Hun har fått kreft. Og det er veldig alvorlig! Akkurat nå er jeg bare glad for hver dag vi får ha henne! Hun er nå i Ålesund, og gjennomgikk mandag en veldig alvorlig operasjon der de fjernet kreften fra endetarm, tykktarm, livmor og eggstokker (les; de fjernet alt!!). Så nå må hun komme seg til hektene sånn någen lunde før de avgjør hva som skjer videre, for hun har også en svulst på levra. Vi håper og ber hver dag om at dette skal gå veien, men vi alle vet at dette like gjerne kan få et veldig trist utfall... Derfor er det godt vi har hverandre, og alltid stiller opp for hverandre. Mamma og Onkel synes jeg har taklet dette utrolig godt sammen med morfar! Og mormor da såklart!!
Vi var en tur i Ålesund igår å besøkte mormor og morfar, det var så godt å se dem begge igjen <3 Var jo der på lørdagen også, men det var før operasjonen. Er noe med å få sett dem etterpå også, og se at mormor faktisk hadde etter forholdene bra:) Og morfar så så utrolig godt ut, det var morfar igjen <3 Det varmet å se han :) Han bor på sykehotellet i Ålesund og viker ikke en millimeter fra mormors side, det er KJÆRLIGHET det:D
Da har vi fått oppdatert litt igjen, så får vi se hvor lenge det blir til neste gang igjen :P Vi begynner å komme inn i de nye hverdagsrutinene og får stadig døgnet til å strekke til litt mer, så da skal vi prøve å blogge litt hyppigere:)
Bilder kommer også etterhvert! Må bare få lagt inn bildene på dataen :P Å så skal jeg få skrevet det innlegget om hvordan fødselen var;) Men det blir ikke før i morgen, får nå skal Alexander få på seg pysjen og få litt pupp til natta ;)
Mange klemmer fra oss :)
torsdag 13. september 2012
Så kom endelig lille Alexander til verden!
Lille prinsen vår ankom fredag 7.september, 6dager på overtid, klokka 16.52. Han var 3432g, 50cm lang og målte 36cm rundt hodet. En perfekt liten gutt som hadde 10 fingre og 10 tær, og gråt den vakreste gråt når han kom <3 Mamma og Pappa er overlykkelige foreldre, å det ble noen tårer hos oss begge! #lykketårer#
Nå er lillegull 6dager gammel, og vi har såvidt begynt på den nye tilværelsen siden vi kom hjem på tirsdag. Dagene har gått med til kos, kos, kos og enda mere kos:) Alexander er en snill og god gutt, som stort sett sover og spiser (som alle nyfødte babyer), og han sover 6(!!!) timer i strekk på natta, noe som er himmelen for en litt småsliten mamma (nærmere forklaring kommer i eget innlegg om fødselen).
Nå gleder vi oss bare til å vise vår nye lille skatt frem til hele verden:D En del familie har allerede vært å hilst på, men den viktigste venter vi fortsatt på! Lillestore Elin prinsessa vår, vi har nedtelling til hun kommer nå! Gleder oss sånn til øyeblikket der storesøster og lillebror skal møtes første gang <3 Og Elin gleder seg masse hun også, nå er hun endelig Storesøster, dette har hun ventet lenge på nå:)
Forrige uke ble en absurd uke, der man fikk føle på hele følelsesregisteret! For på onsdagen fikk vi en tung beskjed... Min mormor (Therese) fikk en kreftdiagnose, det var virkelig et hardt slag tilbake til virkeligheten der vi gikk i lykkerus og ventet på vår lille. Nå føler vi på at vi er veldige glade for den familien og det samholdet vi har, og ikke minst at vi alltid har vært så flinke til å ta vare på hverandre! Jeg og mamma dro på sykehuset onsdag ettermiddag, Onkel Roar var også der, og vi hadde en fin stund sammen med mormor og morfar der vi pratet litt om sykdommen, følelser, å vi fikk til og med lurt inn litt latter! Det er det beste beviste på hvor godt samhold vi har.
Så nå må vi bare vente på nærmere resultater, se hvor langt den har utviklet seg og om det er noen spredning. Og ikke minst at de får satt igang behandling så raskt som mulig! Som den figtheren mormor er, og med familien i ryggen skal vi nok komme oss igjennom dette også <3
Det var det vi hadde for øyeblikket, jeg skal få skrevet et innlegg om fødselen så snart som mulig for den som er interessert i å lese om det :D
Mangle klemmer fra
Lille soveprinsen, Stolt storesøster og enda stoltere foreldre :)
mandag 27. august 2012
MOLDE E PÅ TOPP!
Ja, så var en ny uke gått....og fortsatt ingen baby! Minien er nok like treig som far sin, så her er det tydeligvis bare å smøre seg med mye tålmodighet! For her ser det ut til å ta mye lengre tid en spådommene tilsier. Selv om kroppen er mer en klar, og jeg tydelig kjenner at bekken er utvidet og hodet godt plassert langt ned så er ikke Mine klar for å komme ut å hilse på! Var jo hos legen onsdagen, og hun var overbevist om at han var rett rundt hjørnet og tvilte på at hun kom til å se oss til neste legetime, men jeg begynner å få en følelse av at det får hun :P Jeg begynner å bli litt sliten nå, men mest fordi nattesøvnen er elendig for tiden, sover sjelden mer en 3-4timer sammenhengende og sliter med å sovne igjen når jeg våkner! Så er det jo det underlivet som kjennes totalt mørbanka ut da! Det tærer litt på tålmodigheten det også gitt... Men skal vel egentlig ikke klage, for er jo frisk og rask ellers, å lever et "normalt" liv til tross for at det bare er dager igjen til termin:) Men det er jo uansett toppen 16-17 dager til vi får se han da:D
Som overskriften forteller topper laget vårt Molde endelig tabellen etter en hærlig 2-0 seier over Vålerenga igår! Vi var selvsagt på kamp (prøvde å hoppe ut Mini;P), og fikk være vitner til noen forrykende første 30minutt, med 2mål og et hav av sjanser og nydelig spill:D Men deretter dalte kvaliteten og vi synes vi slapp Vålerenga litt for nært innpå. Men vi holdt nullen og gikk av banen som serieledere etter at Strømsgodset tapte sin kamp på lørdag:) Synes gutta imponerer stort med tanke på kampprogrammet de har for tiden, det er nå Solskjærs arbeid vises! Dette hadde ikke gutta klart like godt for 2år siden, og det er så fantastisk å se!!
Stakkar lille Elingull som har vært syk:( Hun hadde visst brått blitt syk på vei hjem fra barnehagen her om dagen, og hadde vært ordentlig dårlig. Feber, slapp, dårlig allmenntilstand og hadde vært borti en omgangssyke i tillegg. Når vi pratet med henne på fredag var det ikke mye hun greide å få ut av seg, og vi kunne virkelig høre at hun var syk:/ Men når vi ringte henne på søndag var tullskjora tilbake i hundre og i det som kunne høres ut som toppform igjen! Hun tulla og fleipa, og var blid som ei sol:D Så vi håper hun er tilbake i barnehagen i fin form idag, Erik får ringe å høre senere tenker jeg:)
Men nå skal vi få i oss litt frokost her, så snakkes plutselig!
Så håper vi at vi kan annonsere Minis ankomst i neste innlegg;)
Ha en flott uke alle sammen :D
tirsdag 21. august 2012
Ventetid
SÅ var lillegull reist :`( Like trist hver gang, men sånn er det... Vi hadde en kjempefin siste uke før hun dro, med masse godvær, bading på verandaen og fine gå-turer:) Erik var jo på jobb den siste uken, så på ettermiddagene var det bare jeg og Elin. Men vi frøknerne vet da å kose oss vi;) Fredagen var det full kosedag fra morgen til kveld. Vi startet dagen med at jeg og Elin laget pannekakerøre og stekte pannekaker til frokost:) Er så gøy når Elin er med å lager mat, du kan så tydelig se hvor stolt hun er når hun pisker egg og tar pannekaker ut av stekepannen :D En stund etter frokost (og en ny runde Sabeltann) tok vi turen til Moldebadet hvor vi elsker å være! Og Elin tok sine første "svømmetak". Hun var såååå stolt da hun skjønte at hun hadde "svømt" alene uten at noen holdt henne:) Har jo vært litt skeptisk der hun ikke når bunnen, og har holdt seg godt fast i oss, men nå ser det ut til at hun begynner å bli tryggere. Før vi vet ordet av det nå, så er hun vel svømmedyktig:D Etter 3timer der var vi slitne alle mann, så vi dro til byen så Elin skulle få kjøpe bamse til lillebror. Etter nøye utvelgelse gikk hunn for magefølelsen og tok den første hun ville ha! En myk og deilig sauebamse som nå ligger i senga til lillebror og venter på at han skal komme!
Lørdag kom Elins mamma og hentet henne ganske tidlig så vi fikk ikke tid til så mye. Men vi rakk da å koke risengrynsgrøt til frokost og å ha en god lang kosestund på sofaen:) Dessverre ville ikke lillebror komme ut så Elin fikk hilse på før hun dro:( Det syntes vi egentlig var litt trist, for vi hadde håpt på å få noen bilder med de to mens han var nyfødt! Men, men, når han ikke kom ut er det lite vi fikk gjort med det! Søte Elin skulle jo ha med seg lillebror hjem til mamma annonserte hun, så jeg vet ikke helt hva hun tenkte når han ikke var kommet til hun skulle dra;P
Som overskriften sier er vi nå inne i en ventetid... Å den ser ut til å bli lang;P Vi har nå vært forberedt i drøye 2uker på en tidlig ankomst, meeen lille luringen ser ikke ut til å ha det så veldig travelt allikevel. Slimpropp er gått, kynnere, maserier, rier som stopper opp, små blødninger og det som måtte være, men ingen Mini melder sin ankomst! Å nå begynner jeg faktisk å bli litt smålei! Er jo ikke lei lei, for har fortsatt et fint svangerskap uten for mye plager. Men er lei usikkerheten, hva skal man kjenne etter? Hvorfor har jeg vondt der? Skal det kjennes sånn ut? Har sendt flere falske alarmer til mamma mens Elin var her (hun var vår nærmeste, så hun skulle ha Elin). Men ingenting skjedde! Å nå har jeg gått i en ukes tid med et underliv som kjennes ut som....ehh...ja...! Hva skal man beskrive det som?!?! At jeg har sittet på hesteryggen i en uke i strekk kansje?!! For hvert skritt jeg tar river det i, og jeg virkelig kjenner hodet til Mini. Veldig ubehagelig og til tider smertefullt. Skal til legen i morgen, så da får vi høre hva hun sier. Er jo fortsatt ti dager til termin, men må si jeg blir gal vis jeg skal gå sånn i 10(+++dager!!!) til. Er veldig dårlig på å være syk og ha vondt som nevnt tidligere, og skulle helst jobbet det av meg! Men nok syting, vi begynner iallefall å få det meste på plass tror vi:) Erik bestilte babycall igår, så da er det vel bare en brystpumpe som mangler og alt vi finner ut at vi har glemt når Minien kommer da selvsagt;P Men vi er ganske bedagelig anlagt med tanke på alt som skal skje begge to, at vi orker ikke stresse. Butikkene er jo åpne når vi kommer hjem også:) Å så er det så deilig å være så avslappet i forhold til fødselen! Finnes ikke nervøse eller noe, vi bare gleder oss til å få hilse på det nye familiemedlemmet:) Til å få ta han med hjem og bli kjent med han;)
Men nå skal jeg vaske litt gulv da Popsy har dratt inn noe som føles som en hel sandstrand på stuegulvet, før vaskerommet skal få seg en shinings:) baaah....der nede ser det virkelig ikke ut....
Ønsker alle sammen en strålende dag:D
Hilsen Elin, Therese og Erik:)
fredag 10. august 2012
Feriemodus så det holder!
Hei alle sammen:)
Håper dere har hatt en flott ferie til tross for det kjedelige sommerværet vi har blitt servert i år! Har ikke akkurat blitt mye brunfarge på kroppen med mindre man har besøkt et solarium eller vært i syden en tur! Men vi setter oss vel ikke ned å gråter for det vel??
Som overskriften sier har vi gått fullstendig i feriemodus, det vises på hus og hjem, i tillegg til at vi ikke har satt oss ned å rablet ned noen ord her. Men nå er det vel på tide å sakte men sikkert krype tilbake til hverdagen! Erik begynner på jobb igjen på mandag, men Elin reiser heldigvis ikke før om en uke:) Å jeg, ja, jeg venter vel en helt ny hverdag som jeg ennå ikke vet hva innebærer eller hvordan jeg kommer til å takle. Så dette blir en spennende høst for oss alle, på mange måter! Vi tenker jo også en hel del på Elins operasjon, og merker at den nærmer seg med stormskritt... Prøver å unngå å la den ta for mye av dagene våre enda, og nyte sommern med Elin, glede oss til Mini kommer! Men uansett, så blir det en tanke eller to som hviler på det som skal skje. Samtidig er det jo veldig viktig at vi ikke lar det overskygge fødselen og lar oss være lykkelige over den og den nye lille verdensborgeren<3
Det river i hele kroppen når vi tenker på hva den lille solstrålen som sitter her skal gjennom!
Terminen nærmer seg med stormskritt, og det er bare 21dager igjen til den O`store datoen! Nå kan det strengt tatt skje når som helst, eller det kan fortsatt gå uker før Minien finner ut at han vil komme ut å hilse på oss! Vi tror vi begynner å bli rimelige klare for h*n iallefall, så nå er det vel bare å gjøre klar en sykehusbag som de anbefaler! Å får vi før den 20.august, må vi jo til Kristiansund og da er det en god biltur (en drøy time), så da er det greit å være forberedt!
Vi er veldig nyskjerrige på om ting begynner å nærme seg da, for jeg har allerede vært en runde på føden grunnet et grusomt nedpress, og rare "magesmerter". Å Minien ligger jo fint og er klar til fødsel. Har også hatt bittelitt vannavgang, og føler at det er noe rart med kroppen. Den er ikke helt som den har vært lengre, og uten at jeg "kan" det her, kjennes det virkelig ut som at det ikke er lenge til vi får hilse på lillegull<3 Meeeen....skal vel ikke få opp noen forhåpninger, da blir vi bare skuffet! Er heldigvis ikke lei, så da går dagene fort unna enda og godt er det:)
Men det hadde jo vært utrolig gøy om h*n valgte å komme før Elin reiser igjen, for hun er nemlig meget lei av å vente på denne babyen som ALDRI kommer! Her om dagen kom hun å dro opp genseren min og skulle prøve å ta babyen ut av navlen! For nå ville hun nemlig kose med babyen! Hun er så skjønn da<3 Så var det å forklare at babyen kommer når den selv vil (og at den faktisk ikke kommer ut av navlen:/). Men istedet "banker vi på" hver dag og forteller h*n at h*n må komme ut snart for Storesøster vil hilse på! Foreløbig hjelper det godt på tålmodigheten hennes:)
Den 29.juli ble vi tante og onkel, og Elin fikk seg et nydelig søskenbarn! Endelig ble Kirsti og Geir Morten foreldre til nydelige lille Daniel<3 Han er helt utrolig skjønn, og det var stor stas for store og små å få hilse på! Gleder oss bare til neste gang igjen! Elin fikk trille Daniel litt, og var verdens stolteste store frøken! Å annonserte veldig klart at når babyen hennes kom skulle hun trille masse!
En uke i Østersund
Vi har jo så klart vært en liten tur på ferie med den "nye" campingvogna vår! Turen gikk til Østersund, siden det ikke er så langt dit og tiden for termin nærmet seg. Så får vi ta en litt lengre tur til neste år istedet! Men det er det vel faktisk ikke sikkert at vi gjør! Vi storkoste oss der, byen hadde alt vi kunne tenke oss! Det var for det første en veldig koselig by, men det hadde utrolig mye mer å by på også. Der var det dyrepark, badeland (innen- og utendørs), lekeland og mye annet morro for ei lita jente på ferietur:) Elin koste seg masse, og elsket å være på campingferie! Campingvogna skal være med, har hun sagt siden turen! Allerede første kvelden la hun seg rett ned og sov før 5 minutt var gått:) Uken gikk så alt for fort, og hadde det ikke vært for at vi hadde en jordmortime som ventet på oss hjemme hadde vi nok blitt noen flere dager. Badelandet var Elins favoritt, men det visste vi vel egentlig på forhånd! Hun elsker jo når vi drar på Moldebadet også (skal forøvrig en tur dit i dag). Å så har hun jo sett løvenes konge!! Vi brukte litt barnefilmer og barnetv figurer for å forklare hva en del av dyrene var i dyrehagen:)
Det ble en uke fylt med masse kos og spennende opplevelser for store og små! Så til neste år håper vi at Isabell og jentene blir med oss:)
Bilen ga oss dessverre litt utfordringer på turen da:( Den fikk det allerede før vi hadde kommet oss til Trondheim, men Geir (samboeren til en venninne av meg) som også var på vei til Østersund hjalp oss å skifte termostaten da vi trodde den var problemet! Det hjalp på en liten time, men så var det på`n igjen... Men vi nektet å gi oss og snu, vi skulle på ferie! Og frem kom vi etter uendelige liter med stopp og like uendelig mange stopp! Vi var til slutt opprådd for vann og måtte ned i en elv å hente;P Så det ble et lite tur på verksted i Østersund, der de skiftet termostat igjen(!!) da det viste seg at termostaten vi hadde kjøpt manglet en pakning. Bilen var litt bedre på vei hjem, men den må nok inn på service og se hva som faktisk er galt! Lurer litt på om det kan være vannpumpa:(
Men en stoooooor takk til Marit og Geir som var så snille at de hjalp oss, vi er så takknemlige<3 Å det kommer en liten ting deres vei, bare jeg får dillet meg til å kjøpt noe;)
Utover det går dagene med til familie og venner, både her og på Averøya:) Selv om sist tur på Averøya ble litt av den kjedelige sorten. Elin fikk omgangssyka i bilen på vei utover, men vi valgte å dra til Bestefar (Kjell) allikavel da vi hadde kommet et godt stykke og han var nærmest. Stakkars gullet var ikke i noen form nei, men i 12tia på kvelden ga det seg og etter en god natts søvn var hun i tipp topp form igjen:D Men det stoppet ikke der, på fredagskvelden la jeg meg tidlig da jeg ikke følte meg helt i form. Hadde vært ute på en lengre tur med Popsy, så trodde bare jeg hadde presset meg selv litt for langt. Det var det ikke!! Tok ikke mer enn en drøy time før jeg tok meg en prat med Elgen, og ikke lenge etter startet Erik også! Om morgenen viste det seg at Bestefar og Onkel Øystein også hadde fått omgangssyken. Vi hadde blitt smitta hele gjengen, og den var ikke like snill med oss voksne som med Elin! Vi satte oss i bilen å kjørte hjem, så Kjell og Øystein skulle få slappe av og bli frisk (for Elin var i storform og var høyt og lavt). Det var en lang tur hjem:P Men vi dro oss jo til igjen alle mann etterhvert:( Vi er bare utrolig glad for at vi ikke smitta lille Daniel og den nybakte mammaen, det hadde vært kjedelig...
På søndag og mandag var vi i Ålesund å besøkte Andrine, Mathea og Isabell, det var kjempe koselig! Elin og tvillingene koser seg så godt sammen at det er en fryd:) Så det var kjekt for alle 3:) Vi var også å hilste på gjengen ombord på Radich:D Å, så godt det var å se alle sammen igjen:)))))) Merka virkelig hvor mye jeg savner å være på jobb!! Og ikke minst alle de hærlige menneskene ombord<3 Elin kosa seg som bare det ombord, fløy rundt å leita etter Sabeltann, dro i tau og sjarmerte en etter en:) "jeg er ombord i skuta jeg", sa hun med et stort smil og peika på båten på genseren hun fikk:)
Men, som sagt, vi har vært i feriemodus! Så nå tror jeg det er litt gulvvask som står for tur:) Er endelig ajour med klesvasken og fått rydda på plass det meste av reisestash, tror faktisk det stort sett er vaskinga som gjenstår!
Ha ei fortreffelig helg alle sammen!
Mange klemma fra alle tobeinte og firbeinte her i hus<3
fj890w2+oidk13å opi - Hilsen Elin Andrea<3
onsdag 11. juli 2012
Gravid og tanker rundt dette!
Ja, ukene flyr og tiden nærmer seg i en enorm fart! Nå er det virkelig på tide å begynne å se over hva vi har, hva vi fortsatt trenger, og litt praktiske ting rundt det hele.
Hva om Erik er på jobb når ting setter igang, skal jeg kjøre på Glamox selv? Hvem skal eventuelt kjøre meg? Nå er jeg heldig som har mamma`n min boende i umiddelbar nærhet, så det er jo ikke noe problem sånn sett. Men er jo greit å ha ting litt avklart og som den kontrollfreaken jeg er så må jo jeg ha alt på plass;P Det er bare 7uker igjen til termin, og er jeg lik min kjære mor så er det veldig sannsynlig at vi om 5uker har en nyfødt liten tass i huset!
Som jeg har nevnt tidligere har jeg jo hatt et drømmesvangerskap, uten noen nevneverdige plager, har både vært i full jobb og gjort en del oppussingsarbeid her hjemme etter jeg måtte ut i det jeg kaller tvangspermisjon! Men på søndags kveld ble jeg helt utslått, vurderte å ringe føden men bestemte meg for å se det ann til mandag. Sto opp mandags morran og følte meg bedre, kjente fortsatt litt av nedpresset jeg hadde kvelden før, men på langt nær så ille. Men utover dagen tok det seg opp igjen. Til slutt var det så ille at jeg var redd for å gå på do å tisse i frykt for at lille babyen skulle komme ut!! Hadde også noen merkelige magesmerte, men kjentes ikke ut som verken kynnere eller rier sånn som jeg har blitt forklart at de "skal" være. Jeg hadde også to episoder der jeg måtte skifte undertøy da det var gjennomvått. Så ved elleve tiden på kvelden, etter en liten prat med mamma ringte jeg føden. De var veldig hyggelige, og jeg fikk komme inn til en sjekk med en gang:) Heldigvis var alt bra med den lille:) Så nå får jeg ta det litt mer med ro, så jeg ikke setter igang en fødsel så lenge før tida! Det voldsomme nedpresset har ikke gitt seg, så her går jeg rundt som en gås (ubehagelig å gå), og ligger for det meste på sofaen i den store jakten på en behagelig sitte/ligge stilling. Natta er lang og inneholder lite søvn og masse makking! Så håper det gir seg snart, og at det ikke blir sånn frem til termin. For jeg er ikke den som er noe særlig god på å holde meg i ro å ikke gjøre noe, og skal jeg gå sånn i 7.uker kommer jeg til å bli utrolig rastløs og grinete!! Å det er jo ikke noe hyggelig verken for de rundt meg eller meg selv... Og stakkars Erik har vel fått gjennomgått nok p.g.a. mine flotte humørsvingninger i hormonrus :( Jeg må virkelig si at han er tålmodig med meg, selv om det av og til renner over for han også! Men jeg har prøvd å gi han litt verktøy for at vi skal kunne hjelpe hverandre å unngå disse unødvendige disputtene, men han er ikke så veldig flink til å bruke de, så litt "selvforskyldt" er det også! Dette ble da voldsomt sytete, men da ser dere kanskje hvor fort jeg blir rastløs og litt grinete, det er jo bare onsdag enda :P
Her er fine magen idag (uke 33) :)
Jeg tenkte jeg skulle dele litt av tankene mine rundt graviditeten, det å være gravid ! For hele veien møter du meninger, fordommer og mennesker som tror de vet ALT! Men det veldig mange glemmer er at vi som mennesker er veldig forskjellige, vær enkelt graviditet er forskjellig og vi takler ting på forskjellige måter. Men til tider har jeg følt at det ikke er greit å ikke "følge boka" eller å ikke ta imot alle velmenende råd.
Jeg hadde også mine "idylliske" tanker rundt det å en dag bli gravid og hvordan graviditeten ville bli! Men allerede den dagen vi fant ut at jeg var gravid skjønte jeg at dette kom nok ikke til å bli som jeg hadde sett det for meg. For de som ikke har lest tidligere innlegg så kan jeg begynne med å fortelle at dette ikke var en helt planlagt graviditet. Vi hadde så klart snakket om barn og at vi ønsket oss det, men vi ville at Elin skulle være ferdig med sin siste operasjon og kommet seg til hektene igjen før den tid. For vi ønsket at rundt den tiden skulle ingenting dreie seg om annet enn henne. Nå ble det istedet "full kræsj" så når Elin skal inn på Riksen har vi en nyfødt baby å ta hensyn til også, ikke bare lillesnupp. Men abort var aldri et tema en gang, det var ikke nevnt en gang for vi ønsket oss jo et barn i fremtiden, et søsken til Elinhøna! Så da var det bare å tilbakestille alle planer, å legge nye og ikke minst kommet over sjokket over at vi var gravid. Jeg brukte nok lengre tid på det enn Erik, han begynte umiddelbart å glede seg å se fremover mot det som skulle skje. Jeg derimot trenge litt flere dager, kanskje fordi omveltningen for meg blir en del større enn for Erik. Bare ta noe så enkelt som jobben min (som jeg ELSKER), men som jeg innser ikke helt lar seg kombinere med et barn på heltid! Jeg har jo lenge vært innstilt på at jobb-bytte måtte til vis vi skulle ha barn, men da skulle det være på plass før barnet! Jeg må ut i permisjon, og legge om hele livet mitt på en måte. Men når jeg hadde fått sortert alle tankene og sett løsningene istedet for problemene kom gleden! LYKKE! Jeg var gravid, vi skulle ha en liten baby, jeg og mannen jeg elsker over alt på jord! Tiden frem mot de berømte 12ukene gikk noe tregt, hadde jo så lyst til å fortelle hele verden om vår glede over det som ventet oss! Men så var 12uker gått, og da vi var 14uker på vei fortalte vi omverdenen om nyheten. Gratulasjonene og lykkeønskningene stod i kø. Men deretter har tiden bare rast fra oss, jeg lurer på hvor svangerskapet egentlig har blitt av?? Dette skal jo være det største i livet ditt, du hører støtt og stadig oppfordringene om å nyte hvert sekund. Men hva skal jeg nyte?? Hadde en illusjon om at alt skulle bli SÅ annerledes da jeg ble gravid, men sorry folkens, jeg er fortsatt bare Therese med en voksende mage! Jeg føler meg ikke annerledes, joda, jeg er stolt og lykkelig, men den der gravide-lykke-sus-og-dus følelesen har jeg ikke! Tankene om jeg er normal eller ikke har mer enn èn gang dukket opp, for man hører jo alt det andre forteller om. Men som jeg tenker da, vi er forskjellige og jeg er nok normal for Therese å være. For jeg gleder meg vilt til å bli mamma, jeg var i en 3-dagers lykkerus da vi kjøpte vogna vi ønsket oss så inderlig, jeg gråter på ultralyd når jeg får se lille bøllefrøet vårt. Jeg elsker å kjenne de fantastiske sparkene i magen min så høyt at jeg ofte fremprovoserer dem! Jeg er redd for å ikke takle det som kommer, samtidig som jeg vet at jeg kommer til å bli en best mulig mamma. Men samtidig er jeg bare Therese, ikke den gravide-Therese, men den jenta jeg alltid har vært. Jordnær, og kanskje det er akkurat derfor jeg ikke er så opp i skyene og KUN tenker baby, babyting, trilleturer, fødsel, amming og alt det som hører med en graviditet og en baby! Så klart har jeg tenkt på alle disse tingene, men ikke hele tiden. Jeg tenker å på at jeg er meg! Tror nok dette også er en veldig sunn graviditet, for meg og for den lille og for alle rundt meg. Okei, så er jeg ikke som "alle andre", men kanskje er jeg mer lik alle andre enn jeg tror? Bare at folk ikke tørr å være ærlige, fordi man møter så mange fordommer og meninger om hvordan man skal og ikke skal være! Det er nok derfor jeg skriver dette innlegget også, for da kanksje flere enn meg (ikke det at jeg sier at ingen tørr det andre enn meg,men sånn på det generelle føler jeg det litt sånn). Det er så viktig å være seg selv, ikke strebe etter den uoppnåelige perfeksjonen som ikke eksisterer. Tenk så mye stress vi påfører den lille i magen ved å stresse rundt etter den perfeksjonen!
Jeg ble så glad for litt siden da jeg var på gravid/baby-treff, og kom i snakk med en nybakt mamma, og hun kunne fortelle at hun flere ganger hadde opplevd det samme som meg; Glemt at hun var gravid et lite øyeblikk!! Amen! tenkte jeg, det er ikke bare meg:)
En annen ting som er utrolig viktig for meg, er at Erik er involvert, 100%! I alle fall så mye som mulig, og det tror jeg er veldig viktig for han også. Han har vært med på alle legetimer, jordmorbesøk og ultralyder, jeg (tror) jeg er veldig flink til å fortelle ham hva som skjer med meg, hvor og hvordan jeg føler det lille barnet hans. Og når vi kjenner reaksjonen til Minien når Erik stryker en hånd over magen min, kjenner vi om regel beviset på at noe riktig har vi gjort og at h*n vet hvem som er pappaen! Da tar det som regel ikke mange sekundene før det er fullt liv der inne, og det er kun når Erik stryker hånden over magen:) Tiden fra jeg kjente første livstegnene (uke16) til Erik endelig fikk kjenne spark (uke25ca) føltes uendelig lange. Men med god kommunikasjon, og ved at jeg hele tiden snakket og viste hvor jeg kjente spark fikk han også føle seg delaktig. Hører så mange gravide kvinner som er så i "jeg-modus" at det nesten virker som de har greid dette på egenhånd, og at det bare omhandler dem. Joda, kvinnen har en fordel i svangerskapet med at det lille mennesket bor inni oss, men det er derfor enda viktigere at vi inkluderer mennene våre. Det vil gi alle sammen en så mye bedre start på det nye livet som kommer, og pappaen vil være mye mer knyttet til både mor og barn før fødselen:) Vi møtte jo på et par utfordringer med dette, da jeg jobber på sjøen og derfor var borte lange perioder. Men det løste vi med hyppige telefonsamtaler, MMS av den voksende magen, så tror Erik var godt involvert selv om jeg var langt borte:)
Da har dere fått et lite innblikk i hvordan jeg så langt har opplevd min graviditet, og hva noen av mine tanker rundt det hele er. Merker jo såklart at nå som tiden nærmer seg er tankene oftere og oftere på den lille babyen, og fokuset blir bare større og større på det som skal skje! Så jeg er ikke helt distansert og følelsesløs;) Er ofte innom rommet hvor vogna står, og gleder meg så inderlig til første trilleturen! Gleder meg til å vise hele verden lille beviset på min og Eriks kjærlighet til hverandre<3 Gleder meg til første gang Elin får hilse på lillebror eller lillesøster, for hun kommer til å bli verdens beste storesøster!
Men nå hopper noen på blæra mi, så vi snakkes:)
Mange klemmer fra "bare-Therese" idag:)
Her er fine magen idag (uke 33) :)
Jeg tenkte jeg skulle dele litt av tankene mine rundt graviditeten, det å være gravid ! For hele veien møter du meninger, fordommer og mennesker som tror de vet ALT! Men det veldig mange glemmer er at vi som mennesker er veldig forskjellige, vær enkelt graviditet er forskjellig og vi takler ting på forskjellige måter. Men til tider har jeg følt at det ikke er greit å ikke "følge boka" eller å ikke ta imot alle velmenende råd.
Jeg hadde også mine "idylliske" tanker rundt det å en dag bli gravid og hvordan graviditeten ville bli! Men allerede den dagen vi fant ut at jeg var gravid skjønte jeg at dette kom nok ikke til å bli som jeg hadde sett det for meg. For de som ikke har lest tidligere innlegg så kan jeg begynne med å fortelle at dette ikke var en helt planlagt graviditet. Vi hadde så klart snakket om barn og at vi ønsket oss det, men vi ville at Elin skulle være ferdig med sin siste operasjon og kommet seg til hektene igjen før den tid. For vi ønsket at rundt den tiden skulle ingenting dreie seg om annet enn henne. Nå ble det istedet "full kræsj" så når Elin skal inn på Riksen har vi en nyfødt baby å ta hensyn til også, ikke bare lillesnupp. Men abort var aldri et tema en gang, det var ikke nevnt en gang for vi ønsket oss jo et barn i fremtiden, et søsken til Elinhøna! Så da var det bare å tilbakestille alle planer, å legge nye og ikke minst kommet over sjokket over at vi var gravid. Jeg brukte nok lengre tid på det enn Erik, han begynte umiddelbart å glede seg å se fremover mot det som skulle skje. Jeg derimot trenge litt flere dager, kanskje fordi omveltningen for meg blir en del større enn for Erik. Bare ta noe så enkelt som jobben min (som jeg ELSKER), men som jeg innser ikke helt lar seg kombinere med et barn på heltid! Jeg har jo lenge vært innstilt på at jobb-bytte måtte til vis vi skulle ha barn, men da skulle det være på plass før barnet! Jeg må ut i permisjon, og legge om hele livet mitt på en måte. Men når jeg hadde fått sortert alle tankene og sett løsningene istedet for problemene kom gleden! LYKKE! Jeg var gravid, vi skulle ha en liten baby, jeg og mannen jeg elsker over alt på jord! Tiden frem mot de berømte 12ukene gikk noe tregt, hadde jo så lyst til å fortelle hele verden om vår glede over det som ventet oss! Men så var 12uker gått, og da vi var 14uker på vei fortalte vi omverdenen om nyheten. Gratulasjonene og lykkeønskningene stod i kø. Men deretter har tiden bare rast fra oss, jeg lurer på hvor svangerskapet egentlig har blitt av?? Dette skal jo være det største i livet ditt, du hører støtt og stadig oppfordringene om å nyte hvert sekund. Men hva skal jeg nyte?? Hadde en illusjon om at alt skulle bli SÅ annerledes da jeg ble gravid, men sorry folkens, jeg er fortsatt bare Therese med en voksende mage! Jeg føler meg ikke annerledes, joda, jeg er stolt og lykkelig, men den der gravide-lykke-sus-og-dus følelesen har jeg ikke! Tankene om jeg er normal eller ikke har mer enn èn gang dukket opp, for man hører jo alt det andre forteller om. Men som jeg tenker da, vi er forskjellige og jeg er nok normal for Therese å være. For jeg gleder meg vilt til å bli mamma, jeg var i en 3-dagers lykkerus da vi kjøpte vogna vi ønsket oss så inderlig, jeg gråter på ultralyd når jeg får se lille bøllefrøet vårt. Jeg elsker å kjenne de fantastiske sparkene i magen min så høyt at jeg ofte fremprovoserer dem! Jeg er redd for å ikke takle det som kommer, samtidig som jeg vet at jeg kommer til å bli en best mulig mamma. Men samtidig er jeg bare Therese, ikke den gravide-Therese, men den jenta jeg alltid har vært. Jordnær, og kanskje det er akkurat derfor jeg ikke er så opp i skyene og KUN tenker baby, babyting, trilleturer, fødsel, amming og alt det som hører med en graviditet og en baby! Så klart har jeg tenkt på alle disse tingene, men ikke hele tiden. Jeg tenker å på at jeg er meg! Tror nok dette også er en veldig sunn graviditet, for meg og for den lille og for alle rundt meg. Okei, så er jeg ikke som "alle andre", men kanskje er jeg mer lik alle andre enn jeg tror? Bare at folk ikke tørr å være ærlige, fordi man møter så mange fordommer og meninger om hvordan man skal og ikke skal være! Det er nok derfor jeg skriver dette innlegget også, for da kanksje flere enn meg (ikke det at jeg sier at ingen tørr det andre enn meg,men sånn på det generelle føler jeg det litt sånn). Det er så viktig å være seg selv, ikke strebe etter den uoppnåelige perfeksjonen som ikke eksisterer. Tenk så mye stress vi påfører den lille i magen ved å stresse rundt etter den perfeksjonen!
Jeg ble så glad for litt siden da jeg var på gravid/baby-treff, og kom i snakk med en nybakt mamma, og hun kunne fortelle at hun flere ganger hadde opplevd det samme som meg; Glemt at hun var gravid et lite øyeblikk!! Amen! tenkte jeg, det er ikke bare meg:)
En annen ting som er utrolig viktig for meg, er at Erik er involvert, 100%! I alle fall så mye som mulig, og det tror jeg er veldig viktig for han også. Han har vært med på alle legetimer, jordmorbesøk og ultralyder, jeg (tror) jeg er veldig flink til å fortelle ham hva som skjer med meg, hvor og hvordan jeg føler det lille barnet hans. Og når vi kjenner reaksjonen til Minien når Erik stryker en hånd over magen min, kjenner vi om regel beviset på at noe riktig har vi gjort og at h*n vet hvem som er pappaen! Da tar det som regel ikke mange sekundene før det er fullt liv der inne, og det er kun når Erik stryker hånden over magen:) Tiden fra jeg kjente første livstegnene (uke16) til Erik endelig fikk kjenne spark (uke25ca) føltes uendelig lange. Men med god kommunikasjon, og ved at jeg hele tiden snakket og viste hvor jeg kjente spark fikk han også føle seg delaktig. Hører så mange gravide kvinner som er så i "jeg-modus" at det nesten virker som de har greid dette på egenhånd, og at det bare omhandler dem. Joda, kvinnen har en fordel i svangerskapet med at det lille mennesket bor inni oss, men det er derfor enda viktigere at vi inkluderer mennene våre. Det vil gi alle sammen en så mye bedre start på det nye livet som kommer, og pappaen vil være mye mer knyttet til både mor og barn før fødselen:) Vi møtte jo på et par utfordringer med dette, da jeg jobber på sjøen og derfor var borte lange perioder. Men det løste vi med hyppige telefonsamtaler, MMS av den voksende magen, så tror Erik var godt involvert selv om jeg var langt borte:)
Da har dere fått et lite innblikk i hvordan jeg så langt har opplevd min graviditet, og hva noen av mine tanker rundt det hele er. Merker jo såklart at nå som tiden nærmer seg er tankene oftere og oftere på den lille babyen, og fokuset blir bare større og større på det som skal skje! Så jeg er ikke helt distansert og følelsesløs;) Er ofte innom rommet hvor vogna står, og gleder meg så inderlig til første trilleturen! Gleder meg til å vise hele verden lille beviset på min og Eriks kjærlighet til hverandre<3 Gleder meg til første gang Elin får hilse på lillebror eller lillesøster, for hun kommer til å bli verdens beste storesøster!
Men nå hopper noen på blæra mi, så vi snakkes:)
Mange klemmer fra "bare-Therese" idag:)
mandag 9. juli 2012
Bilder!!
Da har vi data igjen, og jeg har tatt meg en liten runde med kameraet:) Så da skal dere endelig få en liten smakebit av huset, og ikke minst hvordan rommene som har fått en liten makeover har blitt.
Vi begynner med Prinsesserommet:)
Slik ble da kontrastveggen:)
Rosa plysjkrakk må man ha ;)
Princess<3
En av de lilla hyllene jeg har lakket, er opprinnelig en svart Ikea hylle som hadde fått noen småskader, men vips; så god som ny!
Disney bilder
Den andre lille hyllen jeg lakket, fornøyd med resultatet på de :)
Så var det over på gjesterommet/rommet til Mini. Det er som dere kommer til å se ikke ferdig ennå, men det er i alle fall malt, og senga er montert siden vi var veldig nysjerrige på resultatet:) Og så mååå vi jo bare slenge med et bilde eller to av den fine vogna vår<3
Her er senga, og som dere ser er ikke vinduskarmen tatt ennå, men det blir:)
Her er veggen og gulvlistene! Taklister har vi ikke fått kjøpt ennå, men skal ha enkle hvite (regner med vi kjøper ferdig malte).
Fine vogna<3
Som vi gleder oss veldig til å trille mini i, har også kjøpt ståbrett til Elin som hun gleder seg veldig til å prøve:)
Popsy ville også bli tatt bilde av :)
Så er det et par bilder fra badet, gangen, stua, kjøkkenet og lekerommet:) På stua og i gangen skal vi male taket, og karmene/listene i gangen (!!), på kjøkkenet har vi store planer langt frem i tid. Men før det blir nok tak og vegger malt, samt at kjøkkeninnredningen nok vil bli freshet opp med et malingsstrøk også:)
Voila! God som ny!
Knotter på øverskap!
Knotter på underskap!
Gangen:) Holder på å lage en "familievegg" der, så etterhvert er planen at veggen skal fylles med bilder av oss alle:)
En engel står å vokter over bildene av Elin, Andrine og Mathea <3
Fra kommoden i gangen
Gulljentene<3
En sniktitt fra soverommet vårt som foreløbig ikke er rørt, men det kommmer!! Får jo klaus der inne!
Fra lekerommet
Spisestua
Kroken MIN ved verandadøra :P
"TV-delen" av stua, med verdens beste "koseiarmskrokensofa":)
Bordpynten;P
Gleder oss til "peis-kos" til vinteren igjen:)
Nedre del av stua
Kjøkkenet som så sårt.....
....trenger litt oppussing!
Da har dere fått sett litt av de rommene vi bruker:) Har ikke fått orden nede i kjelleren ennå, så der har vi IKKE tatt bilder ennå;) Og dessverre fortsatt ingen avsnitt :@
Ha en god natt alle sammen :D
lørdag 7. juli 2012
Hei i natten!
Hei på dere:-)
Da er vi nettopp kommet hjem fra hyggelig grilling hos mamma'n min:-) Var ekstra kos idag siden Isabell, Andrine og Mathea også var der! Har vært en stille og rolig dag hos oss idag, bortsett fra en liten bytur. Ååå....er så glad!! For vi fikk kjøpt en rosa plysjkrakk som Elin forelska seg i sist hun var med oss! Syntes den var litt dyr, så hun fikk den ikke men idag var den på 50% og dermed fikk den en litt mer akseptabel pris:-) Hun var så søt sist, der hun satt på krakken mens jeg og mamma surra rundt på Kid, og når vi skulle gå spurte hun så fint om hun kunne få den. Det rev meg langt inni hjerterota da jeg måtte si nei, og siden da har jeg og Erik vært mange turer innom å sett på den;P Men de som venter på noe godt venter ikke forgjeves;) Så ble det også to prinsessebilder på henne, og to englebilder til Mini (siden vi ikke vet kjønnet var det teit å kjøpe to rosa prinsessebilder til h*n). Nye dørknotter til baderomsinnredninga ble det også, så nå ser badet brått litt freshere ut ogå! Lovte jo der bilder,, men nå har det seg sånn at vi har ikke data etter at Erik hadde et lite uhell igår:( Så skriver på mobilen nå (veeeeldig klønete forøvrig) og da er det et makk uten like å få lagt ut bilder:( Så inntil vi får koblet opp den stasjonære PC` en så får nok bildene vente ennå litt!
Idag fikk vi datoen for Elins 3 og siste operasjon (iallefall i denne runden, for ingen vet jo hva årene vil bringe), og det var med en merkelig følelse vi mottok den! For datoen er 17.oktober, så vi ble så klart overlykkelige over at det ikke kræsjer med fødselen til Mini, og at Erik ikke må reise med en gang h*n er født! Men samtidig er det veldig tøft å ha fått en dato til en så stor og omfattende operasjon som lille prinsessa må igjennom, men som vi allikavel på en måte "gleder" oss til å bli ferdige med! Det var godt at Riksen var så forståelsesfulle ovenfor situasjonen til Erik da det ikke hastet så alt for mye med å få gjennomført operasjonen, som de ogå sa ville det jo vært helt umenneskelig om han hadde måttet velge mellom et av barna sine på en måte! Vi hadde jo allerede pratet om det, og det var bestemt at Erik skulle være hos Elin vis den kjipe situasjonen skulle oppstå at operasjon og fødsel kræsjet! Men nå er iallefall den bekymringen ute av verden:D Å Elin får komme hjem hit en tur før operasjonen og etter at Minien er kommet til:D Gleder oss så ufattelig mye til å ha de begge i hus samtidig<3 Elin kommer til å bli en stolt og omsorgsfull søster, Mini er veldig heldig som får henne som Storesøster og forbile:)
Baaaah.....men siden det er skikkelig dritt å skrive på mobilen så blir det et kort innlegg idag! Så skal vi få ordnet med bilder så snart vi har fått den stasjonære opp å gå!
Btw....fikk timen til ultralyd på St.Olavs idag, så den 16.juli får vi se Bøllefrøet vårt igjen:D Å det var jo perfekt at timen var en mandag, for da kan vi reise opp på fredag og ha en liten kosehelg i Tronheim:)
God natt fra oss <3
torsdag 5. juli 2012
Sommer, maling, bryllup og enda mere maling!
Hei igjen dere!
Nok en gang alt for lenge siden vi har oppdatert her inne;P Meeeen....det er ikke så lett når skribenten snubler i opp til flere malingsspann, og BLIR der! Har blitt en del forandringer innom hus de siste ukene, etter mange liter sperregrunn med kvistlakk (siden hele huset er fylt med ubehandlet panel:( )og enda flere liter med maling, og en boks lilla hobbylakk! Dessverre har vi glemt å ta før bilder, men det kommer iallefall etter bilder når alt kommer helt på plass:) Mangler litt småting sånn rent interiørmessig før sjefsberta sjøl går med på å legge ut bilder av resultatene! Hehe...skal ikke være noe halvveis her nei! Er så utrolig artig å se hvor mye man kan forandre med små enkle grep, som ikke nødvendigvis koster haugevis med penger! For vi har ikke råd til noen voldsomme oppussingsutgifter for tiden, så da har vi brukt fantasien og funnet billigere måter til å få ting litt mer sånn vi vil ha det. Er ikke som om vi har det travelt med noen totalrenovering for huset er absolutt beboelig, men vi vil ha ting litt mer personlig og med MYE mindre trehvitt da ingen av oss er spesielt glad i det. Å vi skal jo forhåpentligvis bo her til barna våre er voksne og kaster oss inn på et eldrehjem, så tid har vi masser av og pengene til de voldsomme renovasjonsplanene kommer tidsnok;D Så langt har vi pusset opp gjesterommet som etterhvert blir Mini`s soverom, Elins rom har fått en liten facelift og nå er det badeinnredninga som ligger til tørk og venter på et siste strøk! Så blir det nok gangtak og stuetak som blir det neste på lista! Men vi får se hva vi rekker før Elin kommer om 2drøye uker:) Siden det antagelivis er siste gang hun er hos oss før hun blir storesøster så har vi planer om å bruke all vår tid på henne. Det blir jo en stor omveltning for henne å plutselig måtte dele tida si med en liten en til å ikke ha pappa og Therese helt for seg selv. Så derfor er det veldig viktig for oss at hun får MASSE oppmerksomhet og kos denne gangen<3 Gleder oss så utrolig til hun kommer nå, vi savner henne så fryktelig mye!! Men vi fikk jo være litt sammen med henne i helga da Elin og mammaen hennes var i samme bryllupet som oss:D Var godt å få en god kos med henne da vi kom til kirka ja!
Ja, så fikk Gunnar sin Eline og Lars Tore fikk sin Astrid! Vi har fått æren av å være gjester i to fantastiske bryllup de siste 14dagene:) Både Eline og Astrid var helt nydelige da de kom ned krikegulvet, og jeg må innrømme at det for min del falt en tåre eller to i begge bryllupene:) Erik var flittig fotograf, så gleder oss til å se gjennom bildene. Gunnar og Eline giftet seg på Karmøy hvor Eline kommer fra! Karmøy var en myyyye større øy enn det vi trodde, og utrolig vakkert:) På fredagen når vi kom var det grillings for den yngre garde av gjester på en strand som var kåret til Norges 3.fineste strand, og vi skjønnte hvorfor det. VAKKERT:)
Astrid og Lars Tore giftet seg på Averøya og godt var det, for det var laaaangt å kjøre til Karmøya;P. Som nevnt var det to fantastiske bryllup med god mat, god stemning og mye latter:) Vi GRATULERER nok en gang de to brudeparene masse, og ønsker de alt godt i fremtiden! Tusen takk for at vi fikk være med å dele den store dagen med dere<3
Elin er som nevnt i Kongsvinger med mammaen sin å koser seg. Hun har visst vært litt småforkjølt i det siste, men virket i finfin form i helga:) Ellers er hun i barnehagen og stortrives der:) Har ikke fått noen dato for den kommende operasjonen ennå, så vi venter fortsatt i spenning på når det blir! Vi er jo bare som sagt veldig glade for at hun får lov til å nyte sommeren her og hos mammaen sin først, siden det kan bli et relativt langt sykehusopphold på henne når hun skal inn! Vi gleder oss iallefall til å ta henne med på campingtur i sommer, vet ikke helt hvor og hva enda, men vi finner nok på noe lurt;)
Var med legen IGJEN igår! Herregud, føler vi ikke gjør noe annet enn å løpe til lege og jordmor på kontroller;P Både jeg og Erik er av typen som ikke går til legen før vi MÅ, så har vel vært mer hos legen de siste 7mnd enn jeg har vært til sammen hele livet mitt snart;P Men når alt er bare tipp topp hver gang, så er det jo heilt greit å ha vært hos legen;) Og igår kunne hun fortelle oss at det kunne virke som hodet hadde festet seg:) Syntes det hørtes utrolig tidlig ut (uke 32), men det er vel veldig individuelt som med alt annet i et svangerskap. Etter at vi var med jordmor Elisabeth kom det frem at hjertet til Mini ikke hadde blitt ekstra sjekket (p.g.a. sykdommen til Elin) slik som vi trodde det hadde blitt, så nå går vi å venter på innkalling til ny ultralyd på St.Olavs Hospital i Trondheim for en litt nøyere sjekk enn den vi fikk i Molde. Alt så veldig veldig bra ut av det de så i Molde, men siden de ikke har noe ekspertise på det her i Molde ville de ha oss oppover for sikkerhetsskyld. Men vi fikk en gladnyhet da:D Morkaka mi har flyttet seg oppover, så da ligger alt til rette for en "normal" fødsel, noe vi er veldig glade for! Vi prøvde å finne ut om det var en liten gutt eller jente som gjemmer seg der inne, men det var overhodet ikke interessant å avsløre det! H*n la beina i kryss og ville ikke vise seg frem med kjønn nei;P Men gud så mye lille bøllefrøet har vokst<3 Var så søt, å vi fikk se h*n ligge å sutte på tomlene og vinke over hodet med den andre hånda <3 smelt <3
da har dere blitt litt oppdatert om ikke annet;) Så skal vi prøve å få gjort ferdig litt småting så vi får tatt noen bilder og lagt ut til dere i morgen;) Men lover ingenting altså;P Magebilde kommer sammen med resten:)
Ha en fortsatt fin kveld alle sammen:)
Hilsen fra alle oss i Hamnevika:D
torsdag 14. juni 2012
Tur til Karmøy og bryllup:)
Hei igjen:)
Her flyr dagene avgårde, så tiden strekker ikke helt til, men her kommer endelig et nytt innlegg:)
Elin har reist igjen, og huset er nok en gang tomt og stille:( Men vi hadde noen flotte dager mens hun var her:) Vi var stort sett heldige med været også, så det ble mye utetid på oss. Dagene ble tilbrakt i hagen og på verandaen med trampoline, bading isspising og grilling! Vi kosa oss max, og hadde hærlige 14dager sammen med godjenta vår <3 Hun begynner å bli så stor nå, og man kan nesten se at hun vokser fra dag til dag. Å det er ingen tvil om at trassalderen er på full innmarsj;P Det har vært noen vittige episoder for å si det sånn. Alt skal diskuteres og helst skje på Elins måte, noe annet er uhørt! Å så er hun så utrolig veslevoksen til tider, enkelte kommentarer og uttalelser burde vært filmet! Og vi burde vært mye flinkere til å skrive ned alle disse, for det er moro å finne igjen i fremtiden. Så vi får skjerpe oss på det området:) Var en dag her, hun gikk hele dagen å sa; "Skal fære no snart! Så greit, da snakkes vi!" med den hærlige blanda dialekta hennes (romsdaling/østlending). Spurte henne en haug med ganger hvor hun skulle, men fikk aldri noe svar. Men til slutt ble hun lei masinga vår, og vi fikk svar; "Skal reise til Helen, såklart!!" Med en skikkelig bestemt og nesten småfornærma tone for at vi var så dumme at vi ikke skjønnte det. Søta!
Det å sitte rolig og spise fint ved matbordet er heller ikke så veldig poppis lengre! Her skal det danses, synges og gjerne grises litt mer en nødvendig:)Alt for å teste grensene våres, slik alle 3åringer skal! Og så har hun funnet ut at Popsy er en god hjelper når måltidet går for treigt, for han spiser jo ALT! Så her er det bare å ha øyner i nakken og mere til, for frøkna er blitt utspekulert;)
Bading på verandan:D
Nå gleder vi oss bare til Juli, for da kommer hun på sommerferie! Og siden jeg har verdens snilleste mormor og morfar som har gitt oss deres gamle campingvogn blir det en liten campingferie på oss:D TUSEN TAKK mormor og morfar <3 Vi var veldig usikre på hva vi skulle gjør med ferie i år, siden vi ikke visste når operasjonen til Elin ble og jeg med stormskritt nærmer meg termin når Elin kommer neste gang. Men da blir det en liten campingferie på oss, så får vi se hvor vi drar, blir nok ikke så langt siden jeg fra august bør være forberedt på at en fødsel egentlig kan starte når som helst.
Har vurdert Kristiansand og dyreparken med Sabeltann siden frøkna ELSKER Kaptein Sabeltann, men vi har funnet ut at vi heller tar det til neste år. Da er hun et år eldre og får enda mer utbytte av en sånn opplevelse:)
Magen og mini vokser i takt med hverandre, tror jeg! Det er kjennes iallefall at h*n blir større og større, og jeg kjenner h*n stadig på "nye" måter. Som f.eks. når jeg skal bøye meg ned å knyte skoa kan det plutselig komme en protesterende fot, ellers er vi ikke helt enige om hvilken sovestilling jeg skal ha! Ellers blir det som regel mye liv når Erik "koser" med magen eller prater til den, så det spørs om det ikke er en ny pappadalt på vei;) Men nå har Elin en skikkelig Therese periode, så da blir det jeg og Elin versus Erik og Mini;P
Aaahh....og nå begynner alt å bli klart til lille bøllefrøet vårt kommer også! Stellebordet er satt sammen (flinke Erik<3), fikk en masse klær hos en venninne som nå er vasket opp og kommet på plass (neida, jeg er ikke gal! Men bruker dagene med dårlig vær til det, så jeg bare kan nyte sommern når den kommer og all min tid på Elin når hun kommer neste gang). Vogn, bilstol, bæresele, seng (har bare en side igjen å male), uro....osv! Jepp, jeg maler barnesenga! Er jo litt rar og ville ha AKURAT DEN farga, og ville ikke betale mer enn den egentlig er verd. Men vi kjøpte jo en brukt trehvit en, og hva er problemet da? Malebutikken har både maling og pensel, jeg har bittelitt kunnskap og en dæsj tålmodighet, og VIPS så har vi drømmesenga:D
Erik flirer litt av meg når jeg får disse innfalla, men til sist blir han like fornøyd som meg:)
Idag skal vi til jordmor, så blir spennende å høre hva hun har å si. Er første jordmor timen vi har, så har sikkert tusen spørsmål til henne. Jeg håper virkelig hun har et godt råd til meg, for jeg er tydeligvis en melkemaskin uten like!!!Når jeg er hjemme går jeg stort sett uten BH for tiden, for jeg har noe helt sinnsykt til "melkespreng", det gjør vondt til tider og enkelte kvelder må jeg bare "tømme" litt. Er så usikker på om det er rett eller om en bare må la det være, så håper hun kan gi meg noen gode svar og tips til hva jeg kan gjøre for å lindre ubehaget:) Det morsomme med jordmora vår er at det er hun vi kjøpte huset av og hun hadde litt med Elin å gjøre da hun var baby. Vet ikke helt om hun koblet at det var oss når vi ringte, så blir artig å komme dit idag.
I begynnelsen av Juli skal vi endelig på ultralyd å se lille bøllefrøet igjen også, gud som vi gleder oss<3 Men vi er også veldig spent på denne timen, for sist ble det oppdaget at morkaka mi lå alt for lavt så vi håper med alt vi har at den har tatt ferden lengre opp. Vi ønsker oss så innmari en "normal" fødsel!! Men vis morkaka ikke har kommet lengre opp er det en stor sannsynlighet for at det blir keisersnitt da det er farlig for både meg og mini å gjennomføre en ordinær fødsel. Vi er sikkert rare som heller vil ha en normal fødsel, for ser og hører at det er mange som heller vil ha keisersnitt. For oss er en normal fødsel høydepunktet av svangerskapet og vi ønsker oss så inderlig dette, så kryss fingrene for oss:D
Uke 29
Ellers er det vel ikke så mye nytt å fortelle om, Erik har en lang uke på jobb med overtid hver dag. Men i morgen har han tatt seg fri siden vi skal reise til Karmøy. Der skal vi i bryllup til Eline og Gunnar, noe vi gleder oss vanvittig mye til! Gunnar er en barndomskompis av Erik og Eline er da selvsagt hans utvalgte. De er så utrolig søte sammen, så tror det blir et flott bryllup:) Å så er det jo gøy at det er på Karmøy siden vi ikke har vært der før, så vi får se et nytt sted i samme slengen. Gaven er innkjøpt og igår kveld fikk jeg laget kort til de også!
Eriks dress og skjorte henger til tørk på badet og jeg gleder meg vilt til å begynne å stryke, ELLER IKKE;p Jeg er ikke noen særlig husmor på den fronten, men men det må jo til:)
Jeg skal ha på meg en nydelig blå kjole, min absolutte favoritt inni skapet som heldigvis passe til tross for den voksende magen. Å Erik beviste nok en gang hvor heldig jeg er som har han! Holdt på å prøvde diverse kjoler i skapet igår, for å se hvilke som fortsatt gikk på og ikke. Og ifølge han ble jeg jo bare nydeligere og nydeligere for hver kjole jeg kom inn i...Helt til jeg fikk på meg den blåe kjolen! Valget ble veldig enkelt for meg da ja! Først ble Erik bare stum med et ansiktsuttrykk som sa mer enn tusen ord!! Å så kom det bare "Fy faen, og du er dama mi?!?! Du er jo bare helt utrolig nydelig!!". Sånne ord er gode å få av og til <3 Han er jo veldig flink til å gi meg komplimenter og sånn, men igår var det ett av de virkelige spontane som man blir god og varm av:) Det fikk meg faktisk til å føle meg utrolig vakker. Ikke rart jeg elsker den tullingen der altså <3
Men nå får jeg dille meg til å pakke ferdig her, så skal jeg prøve å komme med en ny oppdatering over helga:) Jeg ser forresten også at det fortsatt ikke er noen avsnitt:( Help?!?!
Slenger også ved et siste bilde av lille frøken tøff på bilen til pappa:)
Bading på verandan:D
Nå gleder vi oss bare til Juli, for da kommer hun på sommerferie! Og siden jeg har verdens snilleste mormor og morfar som har gitt oss deres gamle campingvogn blir det en liten campingferie på oss:D TUSEN TAKK mormor og morfar <3 Vi var veldig usikre på hva vi skulle gjør med ferie i år, siden vi ikke visste når operasjonen til Elin ble og jeg med stormskritt nærmer meg termin når Elin kommer neste gang. Men da blir det en liten campingferie på oss, så får vi se hvor vi drar, blir nok ikke så langt siden jeg fra august bør være forberedt på at en fødsel egentlig kan starte når som helst.
Har vurdert Kristiansand og dyreparken med Sabeltann siden frøkna ELSKER Kaptein Sabeltann, men vi har funnet ut at vi heller tar det til neste år. Da er hun et år eldre og får enda mer utbytte av en sånn opplevelse:)
Magen og mini vokser i takt med hverandre, tror jeg! Det er kjennes iallefall at h*n blir større og større, og jeg kjenner h*n stadig på "nye" måter. Som f.eks. når jeg skal bøye meg ned å knyte skoa kan det plutselig komme en protesterende fot, ellers er vi ikke helt enige om hvilken sovestilling jeg skal ha! Ellers blir det som regel mye liv når Erik "koser" med magen eller prater til den, så det spørs om det ikke er en ny pappadalt på vei;) Men nå har Elin en skikkelig Therese periode, så da blir det jeg og Elin versus Erik og Mini;P
Aaahh....og nå begynner alt å bli klart til lille bøllefrøet vårt kommer også! Stellebordet er satt sammen (flinke Erik<3), fikk en masse klær hos en venninne som nå er vasket opp og kommet på plass (neida, jeg er ikke gal! Men bruker dagene med dårlig vær til det, så jeg bare kan nyte sommern når den kommer og all min tid på Elin når hun kommer neste gang). Vogn, bilstol, bæresele, seng (har bare en side igjen å male), uro....osv! Jepp, jeg maler barnesenga! Er jo litt rar og ville ha AKURAT DEN farga, og ville ikke betale mer enn den egentlig er verd. Men vi kjøpte jo en brukt trehvit en, og hva er problemet da? Malebutikken har både maling og pensel, jeg har bittelitt kunnskap og en dæsj tålmodighet, og VIPS så har vi drømmesenga:D
Erik flirer litt av meg når jeg får disse innfalla, men til sist blir han like fornøyd som meg:)
Idag skal vi til jordmor, så blir spennende å høre hva hun har å si. Er første jordmor timen vi har, så har sikkert tusen spørsmål til henne. Jeg håper virkelig hun har et godt råd til meg, for jeg er tydeligvis en melkemaskin uten like!!!Når jeg er hjemme går jeg stort sett uten BH for tiden, for jeg har noe helt sinnsykt til "melkespreng", det gjør vondt til tider og enkelte kvelder må jeg bare "tømme" litt. Er så usikker på om det er rett eller om en bare må la det være, så håper hun kan gi meg noen gode svar og tips til hva jeg kan gjøre for å lindre ubehaget:) Det morsomme med jordmora vår er at det er hun vi kjøpte huset av og hun hadde litt med Elin å gjøre da hun var baby. Vet ikke helt om hun koblet at det var oss når vi ringte, så blir artig å komme dit idag.
I begynnelsen av Juli skal vi endelig på ultralyd å se lille bøllefrøet igjen også, gud som vi gleder oss<3 Men vi er også veldig spent på denne timen, for sist ble det oppdaget at morkaka mi lå alt for lavt så vi håper med alt vi har at den har tatt ferden lengre opp. Vi ønsker oss så innmari en "normal" fødsel!! Men vis morkaka ikke har kommet lengre opp er det en stor sannsynlighet for at det blir keisersnitt da det er farlig for både meg og mini å gjennomføre en ordinær fødsel. Vi er sikkert rare som heller vil ha en normal fødsel, for ser og hører at det er mange som heller vil ha keisersnitt. For oss er en normal fødsel høydepunktet av svangerskapet og vi ønsker oss så inderlig dette, så kryss fingrene for oss:D
Uke 29
Ellers er det vel ikke så mye nytt å fortelle om, Erik har en lang uke på jobb med overtid hver dag. Men i morgen har han tatt seg fri siden vi skal reise til Karmøy. Der skal vi i bryllup til Eline og Gunnar, noe vi gleder oss vanvittig mye til! Gunnar er en barndomskompis av Erik og Eline er da selvsagt hans utvalgte. De er så utrolig søte sammen, så tror det blir et flott bryllup:) Å så er det jo gøy at det er på Karmøy siden vi ikke har vært der før, så vi får se et nytt sted i samme slengen. Gaven er innkjøpt og igår kveld fikk jeg laget kort til de også!
Eriks dress og skjorte henger til tørk på badet og jeg gleder meg vilt til å begynne å stryke, ELLER IKKE;p Jeg er ikke noen særlig husmor på den fronten, men men det må jo til:)
Jeg skal ha på meg en nydelig blå kjole, min absolutte favoritt inni skapet som heldigvis passe til tross for den voksende magen. Å Erik beviste nok en gang hvor heldig jeg er som har han! Holdt på å prøvde diverse kjoler i skapet igår, for å se hvilke som fortsatt gikk på og ikke. Og ifølge han ble jeg jo bare nydeligere og nydeligere for hver kjole jeg kom inn i...Helt til jeg fikk på meg den blåe kjolen! Valget ble veldig enkelt for meg da ja! Først ble Erik bare stum med et ansiktsuttrykk som sa mer enn tusen ord!! Å så kom det bare "Fy faen, og du er dama mi?!?! Du er jo bare helt utrolig nydelig!!". Sånne ord er gode å få av og til <3 Han er jo veldig flink til å gi meg komplimenter og sånn, men igår var det ett av de virkelige spontane som man blir god og varm av:) Det fikk meg faktisk til å føle meg utrolig vakker. Ikke rart jeg elsker den tullingen der altså <3
Men nå får jeg dille meg til å pakke ferdig her, så skal jeg prøve å komme med en ny oppdatering over helga:) Jeg ser forresten også at det fortsatt ikke er noen avsnitt:( Help?!?!
Slenger også ved et siste bilde av lille frøken tøff på bilen til pappa:)
lørdag 5. mai 2012
Fra by til by i en rekepram!
God lørdag alle ihop:)
Ja, så var vi i Moss da. Etter nok en fjordtur med rekebuffet og glade mennesker. Ble en heller kald reise for våre medseilere idag! Turen gikk fra Fredrikstad til Moss i regn og vind, men sola kom å hilste på oss den siste timen av turen. Men på tross av det uheldige været tror jeg de fleste hadde en fin tur:)
Er nok en gang en stund siden forrige oppdatering, men når arbeidsdagen er slutt så er det jaggu meg slutt på energien også;P
Siden sist har vi vært både her og der, og ikke minst har vi hatt et bryllup ombord:D Heidi og Geir ble erklært rette ektefeller ombord her 28.mai. Vielsen tok sted på dekk, hvor Odd viet dem. Så var det ned på banjer for en bedre middag, kaker og noe godt i glasset. Middagen ble en suksess, og det ble festen også som etterhvert forflyttet seg opp på et hotell i Larvik.
Ellers har det godt i fjordturer med reker og loff i lange baner! 1.mai lå vi i Langesund og hadde en etterlengtet fridag. Den ble tilbragt ute blant Langesunds vakre skjærgård hvor vi blant annet hadde kaffepause i Paradisbukta med Svein som guide:) En softis på en havnekro (husker ikke navnet på der vi var) ble det også i det nydelige været vi hadde! Etter et par timer på sigthseeing i Tenderen og noen røde neser sener (les solbrente)var det klart for grilling på stordekk! Alle mann alle hjalp til og på under en time var en stor buffet med god mat og en varm grill klar. Er så utrolig deilig med sånne dager! En avveksling vi alle både trengte og hadde godt av! Svein (min stuert) bor jo i Langesund, så på kvelden inviterte han oss over på brygga hvor vi satt å koste oss i hans nyinnkjøpte (for anledningen) hagemøbler! Svein fikk også sitt store ønske oppfylt før vi kastet loss å dro videre til Arendal! Han fikk en trosse over på kaia si, så nå har Christian Radich ligget til kai hos Svein, sånn nesten iallefall;)
I Arendal var det også fjordtur med reker og hyggelige mennesker, som i alle havnene vi besøker for tiden;P I Morgen er det her i Moss:) Så går vi inn til Oslo for en liten vedlikeholdsperiode. Blant annet skal motoren ha en aldri så liten overhaling.
Elin har det bra og koser seg i Kongsvinger hos mamma`n sin og i barnehagen:) Erik hadde prata med henne på søndag, og siden han selv hadde vært på jobb og glemt at det var søndag hadde han spurt henne om hun hadde vært i barnehagen. Men da hadde frøkna satt pappa`n sin på plass ja; "Nei pappa, det er jo søndag idag, barnehagen er stengt!" Så det så, der var det klar tale ja! Ellers er hun frisk og rask, ikke`no sjukdom eller noe:) Nå gleder vi oss bare til hun skal være med oss hjem den 24.mai, skal bli så kooooos<3 Blir artig når hun skal kjenne lillebror/søster sparke! Vi snakket litt om det sist hun var med oss, at kansje neste gang hun kom så kunne hun kjenne lille babyen sparke!:)
Minien vår vokser og gjør seg stadig mer til kjenne:) For 3dager siden kunne jeg for første gang kjenne spark fra "utsiden", så nå er det en der hjemme som gleder seg noe voldsomt til å komme nedover neste helg å få kjenne! Det virker som h*n begynner få litt "døgnrytme", for nå kaver og sparker h*n fælt i en halvtimes tid, så virker det som h*n sover i et par timer før det er på`n igjen en halvtimes tid!
Erik jobber og sliter der hjemme, synes ikke han gjør noe annet enn å jobbe overtid for tiden! Men så skal han jo snart ha en uke ferie, så da får han nok ladet batteriene igjen:) Idag er han og Popsy på Averøya, å har vært med Einar Inge og Nilo på ikke mindre en 2(!!) fjellturer, så vi har nok en stykk meget happy men sliten hund i kveld:) Å så tror jeg han skulle bort til Kjell(svigerfar) nå i kveld, så de blir nok på Averøya i natt!
Så var det meg igjen da! Her går det i Lovehearts, Farris Bris og nei takk til salami!!! Hehe...snodig hvor rar man skal bli når man er gravid. Ikke nok med at hele kroppen og hormonene er helt på bærttur, neida en skal få så mange rare ideer i matveien også jo:P Nå har jeg vært ganske heldig å sluppet billig unna da:) I begynnelsen spiste jeg masse pærer, men det ga seg. Og utover det er det faktisk bare det at jeg MÅÅÅÅ ha Farris Bris Lime tilgjengelig HELE tiden, å at jeg ikke greier salami lengre!
Hoftene og ryggen min har heldigvis kommet seg, så nå må jeg si at jeg er mer eller indre helt uten plaqer:D:D:D JIPPI! Er såklart veldig sliten når arbeidsdagen er over, så da er det stort sett rett i seng, og jeg springer på do annet hvert minutt, men pytt sann, der er da ikke noe å klage over:)
Hehe....disse hormonene kan sette ethvert forhold på prøve!! Å siden både jeg og Erik er like forbannade stae begge to, og Erik ikke alltid like flink til å høre på hva jeg sier (og er litt flink til å glemme at vi er to) så har det blitt et par kjipe diskusjoner i det siste. Heldigvis blir vi like fort "venner" igjen, er ikke alltid så langt fra himmel til hælvette og så tilbake igjen;P Godt når man kan le av seg selv i etterkant!
Nå gleder vi oss bare masse til jeg går på fri, for da skal vi ha oss et par kjærestedager! Fra den 20 til den 23 stikker vi av og bare koser oss helt for oss selv! Vi begge trenger det nå med alt som skjer, Elins kommende operasjon, babyen som er på vei og litt andre ting som jeg ikke ønsker å gå inn på her! Så skal bli godt å bare "rømme fra virkeligheten" et par dager:D
Ja, skal vi se... Kommer vel egentlig ikke på noe mere! Så da sier vi at dere er sånn noen lunde oppdatert på hvordan vi har det for tiden.
Har tenkt lenge på at jeg skulle skrive et "tema-innlegg" igjen, så må prøve å få gjort det snart:) Har vel egentlig bestemt hva det skal handle om, så er jo bare å sette seg ned å skrive! Er det noen der ute som har noen ønsker om temaer så kom gjerne med gode forslag:)
Ha en fortsatt strålende helg alle sammen!
Klemmer fra oss<3
søndag 15. april 2012
Time på riksen, Halveis! og motortrøbbel i Oslofjorden
God kveld:)
Håper alle har hatt en fin søndag og at dere har vært like heldige med været som oss her i Larvik:) Fant litt energi etter en liten "morfar" til å skrive litt sånn som jeg halvveis lovte dere tidligere i dag;)
Her har dagen vært nydelig, med egg og bacon til frokost, nydelig vårvær og masse folk på åpent skip! Hadde bare halv dag idag, siden det er søndag og vi ligger til kai, kjenner det gjorde godt til kroppen. Har vært en anelse hardere å komme tilbake på jobb enn jeg trodde, noe som nok er en god kombinasjon av at jeg har gått hjemme i 2 1/2 mnd nå og at magen ikke akkurat blir mindre med tiden. Kjenner det litt i ryggen og hoftene, men satser på at det gir seg når jeg kommer inn i gjenge igjen:) Men herregud som jeg vokser!! Kommer jo til å bli ufattelig stor vis der her skal fortsette! Er nå halvveis, idag er jeg 20+4, er litt rart å tenke på igrunnen. Tida har gått så utrolig fort, syntes liksom vi akkurat fant ut at vi var gravide. Merker at mini vokser, for h*n gjør seg stadig til kjenne, spesielt når mamsen er trøtt og sliten å skal sove ;P Gleder meg til jeg kommer hjem igjen, for da blir det nok litt shopping! Vi har jo bestemt oss for hvilken vogn vi skal ha<3 Det blir en brun Simo Duovogn 2012, vi falt (spesielt jeg da, men Erik også) pladask for den! Den var fin å se på, med god brukervennlighet, virker veldig solid, og med duobag og sportsbag i 2 "deler" så slitasjen blir mindre på vær enkelt av de. Så da er sannsynligheten for at den holder til eventulle flere småtasser større:) Så skal jeg til å male barnesenga, gud som jeg gleder meg! For når jeg kommer hjem kan vi virkelig starte på forberedelsene til mini kommer:) Slenger ved et bilde av den voksende mage, selv om jeg ikke helt liker de "lovehandelsene" som jeg tydeligvis får masser av med på kjøpet!
Elin har nå fått time på Rikshospitalet til hjertekateterisering.... Kjenner at det er med blandede følelser vi mottok denne beskjeden. Vi visste jo at det kom, og at tiden er inne. Og at det er nødvendig ikke minst! Men er så vondt å tenke på alt det den lille kroppen skal gjennomgå, føler liksom at hun har vært igjennom nok allerede! Dette er ikke selve operasjonen, men en forberedende del til den. Hun skal først inn den 11.mai for å ta noen prøver, får deretter reise hjem igjen. Så bli hun lagt inn den 13.mai og da vil selve kateteriseringen bli den 14.mai. Siden hun er så liten vil hun bli lagt i full narkose, og vil ikke merke særlig mye til selve kateteriseringen heldigvis! Da hun var inne på kotroll på Riksen i mars hadde hun en noe økt oksygenmetning i blodet, noe som kan tyde på ekstra blodårer i området rundt hjertet, disse vil de da i tillegg luke bort under kateteteriseringen. Den vil bli gjennomført ved at de fører en tynn "ledning" gjennom en åre enten i lysken eller halsen, den registrer da trykk og hjertets pumpeevne. Jeg er så absolutt ikke noen ekspert på dette området, men fant en artikkel om Hjertekateteriserng på Universitets Sykehusets side (den er generell og ikke spesielt for HVHS) men den forklarer nok litt bedre enn meg hva dette går ut på!
Her er den;
Undersøkelsen gjøres for å vurdere hjertets funksjon, ved at det tas blodtrykk og blodprøver på ulike steder på høyre siden av hjertet og i lungekretsløpet. Undersøkelsen varer cirka en time. Du er våken hele tiden. ( Elin vil som sagt få narkose siden hun er så liten)
Oslo universitetssykehus
Hvordan foregår undersøkelsen?
Når du kommer til sykehuset møter du vanligvis to sykepleiere og en lege. Du ligger på ryggen på en smal benk under undersøkelsen. EKG-ledninger kobles til, slik at hjerterytmen kan følges. Over deg er det et bevegelig røntgenapparat, som viser hjertet fra flere vinkler.
Undersøkelsen gjøres via en blodåre (vene) i lysken eller på halsen. Lysken eller halsen blir vasket og eventuelt barbert. Det legges et sterilt laken over deg med et hull over innstikkstedet. Deretter setter legen lokalbedøvelse. Da kjenner du et lite stikk.
Så snart bedøvelsen virker føres en tynn ledning (kateter) via blodåren frem til hjertet. Det er et spesialkateter som gjør det mulig å registrere trykk og måle hjertets pumpeevne.
Det brukes røntgengjennomlysning når kateteret føres til hjertet. Det gjør vi for å se hvor man plasserer kateteret. Det måles nå blodtrykk på forskjellige steder og blodprøver tas. Til slutt måler vi hvor mye blod hjertet ditt pumper ut i hvile.
Under undersøkelsen, når katetret ligger i hjertet, kan du ofte kjenne ekstra hjerteslag. Dette er normalt og er ikke farlig. Undersøkelsen gir vanligvis lite ubehag, men si ifra til personalet hvis du kjenner noe.
Når undersøkelsen er ferdig, legger vi en en bandasje over innstikkstedet i lysken eller på halsen. Den skal ligge på til morgenen etter.
Hva skjer etter undersøkelsen?
Om du er stukket i lysken skal du normalt være sengeliggende i to timer etter at undersøkelsen er ferdig. Dette får du nærmere beskjed om av personalet.
Den første timen skal du ikke bruke magemusklene, dvs. hold hodet på puta og ikke løft overkroppen. Dette for å unngå trykk mot innstikksted, som kan føre til blødning.
Hvis undersøkelsen er gjort via blodåre på halsen, kan du stå opp med en gang. Du skal ikke bøye hodet fremover den første halvtimen for å unngå blødning. Det kan være litt ømt og hovent på halsen. Du får en liten bandasje over innstikkstedet som kan fjernes morgenen etter. Du kan spise og drikke rett etter undersøkelsen, dersom du ikke har fått noen annen beskjed.
Hvilke komplikasjoner kan oppstå?
Komplikasjoner forekommer ikke ofte, men noen kan få forbigående blodtrykksfall. Blødning og blåmerke på innstikkstedet kan skje. Det er derfor viktig at du holder deg i sengen i anbefalt tid etter undersøkelsen.
Når kan jeg reise fra sykehuset?
Vanligvis samme dag, hvis du ikke skal til andre undersøkelser. Før du reiser skal du snakke med en lege. Har du fått beroligende medisin, kan du ikke kjøre bil samme dag.
Håper dere fikk et litt bedre innblikk i hva en hjertekateterisering er nå:)
Operasjonen vil da mest sannsynlig bli innen 2mnd etter kateteriseringen, så vi må nok belage oss på en sykehussommer, men sånn er det! Er jo på en måte greit, for da kræsjer det ikke med termin, så Erik ikke får vært med på fødselen, og forhåpentligvis er Elin da kommet til hektene igjen så hun kan få glede seg som storesøster:) Spørs jo så klart på hvor lang tid hun trenger på å komme seg, men så frisk og sterk som hun er tror jeg nok ikke det tar så alt for lang tid før hun er tilbake til sitt mer eller mindre normale:) Det får bare tiden vise, det tar uansett den tiden det tar. Det viktige er jo at vi er her for henne, og hjelper henne "tilbake"!
Ellers har elin det bra for tiden, har ikke vært noe syk i det siste, og det er jo kjempeflott:) Erik hadde pratet med henne på fredag, og da var hun blid som en sol <3 Ååå...jeg å vil prate med henne, eller aller helst gi henne en kjempestor kos<3 Dieseldyr på tanken
Det ble litt av en start på turen min denne gangen, vi gikk jo ut allerede mandagskvelden noen timer etter jeg kom på. Vi satte kursen mot Drammen, men det tok ikke lange tiden før Brumle begynte å oppføre seg rart. Jeg lå på lugaren å pratet med Erik i telefonen, og syntes det var noen merkelige lyder jeg hørte! Å *plong* der kom det melding over all-callen at vi hadde motortrøbbel. Etter at Per hadde sprunget rundt i gangen her et par runder så maskinfilter og verktøy sprutet, så fikk vi beskjed om at vi fikk hjelp av slepebåt til å komme oss tilbake til kai i Oslo! Det viste seg at vi hadde fått noe lugubert drivstoff på veien opp fra Spania som inneholdt 6% biodisel (er bare lov med 0, ett eller annet %!!), så vi hadde blitt angrepet av fæle diseldyr som ødela drivstoffet og tettet filter på filter!
Så da ble det en ekstra dag i Oslo på oss, Drammen måtte vi droppe og dro rett til Tønsberg istedet.
I Tønsberg hadde jeg et par timer fri, så ruslet meg en runde i byen og en tur opp på Slottsfjell, godt å strekke litt på beina ja:) Men får noen sinnsyke kynnere med en gang jeg ser en oppover bakke da:( Men men, kom meg jo opp den kronglete stien jeg fant allikevel, å hva finner jeg når jeg kommer opp?!?!?! En asfaltert vei opp;P
I helga har vi ligget til kai i Larvik, har for det meste sovet eller jobbet siden vi kom hit. Men fikk ruslet meg en liten tur igår, og spandert en bursdagsøl på Cornelius (ene sterissen vår).
Det var litt fra den siste uken hos meg, Erik og Popsy har ikke gjort så mye spennende uka som var. Erik har jo vært på jobb. Men igår var de en tur på Averøya hos Gunn og ble litt skjemt bort:)
Nå er det sengetid for meg, vekkerklokka ringer klokka 06.00 i morgen tidlig også så da er det bare å hilse på dyna igjen:)
Ha en flott uke alle sammen!
Klem fra meg:) Elin og Erik hilser også <3
Håper alle har hatt en fin søndag og at dere har vært like heldige med været som oss her i Larvik:) Fant litt energi etter en liten "morfar" til å skrive litt sånn som jeg halvveis lovte dere tidligere i dag;)
Her har dagen vært nydelig, med egg og bacon til frokost, nydelig vårvær og masse folk på åpent skip! Hadde bare halv dag idag, siden det er søndag og vi ligger til kai, kjenner det gjorde godt til kroppen. Har vært en anelse hardere å komme tilbake på jobb enn jeg trodde, noe som nok er en god kombinasjon av at jeg har gått hjemme i 2 1/2 mnd nå og at magen ikke akkurat blir mindre med tiden. Kjenner det litt i ryggen og hoftene, men satser på at det gir seg når jeg kommer inn i gjenge igjen:) Men herregud som jeg vokser!! Kommer jo til å bli ufattelig stor vis der her skal fortsette! Er nå halvveis, idag er jeg 20+4, er litt rart å tenke på igrunnen. Tida har gått så utrolig fort, syntes liksom vi akkurat fant ut at vi var gravide. Merker at mini vokser, for h*n gjør seg stadig til kjenne, spesielt når mamsen er trøtt og sliten å skal sove ;P Gleder meg til jeg kommer hjem igjen, for da blir det nok litt shopping! Vi har jo bestemt oss for hvilken vogn vi skal ha<3 Det blir en brun Simo Duovogn 2012, vi falt (spesielt jeg da, men Erik også) pladask for den! Den var fin å se på, med god brukervennlighet, virker veldig solid, og med duobag og sportsbag i 2 "deler" så slitasjen blir mindre på vær enkelt av de. Så da er sannsynligheten for at den holder til eventulle flere småtasser større:) Så skal jeg til å male barnesenga, gud som jeg gleder meg! For når jeg kommer hjem kan vi virkelig starte på forberedelsene til mini kommer:) Slenger ved et bilde av den voksende mage, selv om jeg ikke helt liker de "lovehandelsene" som jeg tydeligvis får masser av med på kjøpet!
Elin har nå fått time på Rikshospitalet til hjertekateterisering.... Kjenner at det er med blandede følelser vi mottok denne beskjeden. Vi visste jo at det kom, og at tiden er inne. Og at det er nødvendig ikke minst! Men er så vondt å tenke på alt det den lille kroppen skal gjennomgå, føler liksom at hun har vært igjennom nok allerede! Dette er ikke selve operasjonen, men en forberedende del til den. Hun skal først inn den 11.mai for å ta noen prøver, får deretter reise hjem igjen. Så bli hun lagt inn den 13.mai og da vil selve kateteriseringen bli den 14.mai. Siden hun er så liten vil hun bli lagt i full narkose, og vil ikke merke særlig mye til selve kateteriseringen heldigvis! Da hun var inne på kotroll på Riksen i mars hadde hun en noe økt oksygenmetning i blodet, noe som kan tyde på ekstra blodårer i området rundt hjertet, disse vil de da i tillegg luke bort under kateteteriseringen. Den vil bli gjennomført ved at de fører en tynn "ledning" gjennom en åre enten i lysken eller halsen, den registrer da trykk og hjertets pumpeevne. Jeg er så absolutt ikke noen ekspert på dette området, men fant en artikkel om Hjertekateteriserng på Universitets Sykehusets side (den er generell og ikke spesielt for HVHS) men den forklarer nok litt bedre enn meg hva dette går ut på!
Her er den;
Undersøkelsen gjøres for å vurdere hjertets funksjon, ved at det tas blodtrykk og blodprøver på ulike steder på høyre siden av hjertet og i lungekretsløpet. Undersøkelsen varer cirka en time. Du er våken hele tiden. ( Elin vil som sagt få narkose siden hun er så liten)
Oslo universitetssykehus
Hvordan foregår undersøkelsen?
Når du kommer til sykehuset møter du vanligvis to sykepleiere og en lege. Du ligger på ryggen på en smal benk under undersøkelsen. EKG-ledninger kobles til, slik at hjerterytmen kan følges. Over deg er det et bevegelig røntgenapparat, som viser hjertet fra flere vinkler.
Undersøkelsen gjøres via en blodåre (vene) i lysken eller på halsen. Lysken eller halsen blir vasket og eventuelt barbert. Det legges et sterilt laken over deg med et hull over innstikkstedet. Deretter setter legen lokalbedøvelse. Da kjenner du et lite stikk.
Så snart bedøvelsen virker føres en tynn ledning (kateter) via blodåren frem til hjertet. Det er et spesialkateter som gjør det mulig å registrere trykk og måle hjertets pumpeevne.
Det brukes røntgengjennomlysning når kateteret føres til hjertet. Det gjør vi for å se hvor man plasserer kateteret. Det måles nå blodtrykk på forskjellige steder og blodprøver tas. Til slutt måler vi hvor mye blod hjertet ditt pumper ut i hvile.
Under undersøkelsen, når katetret ligger i hjertet, kan du ofte kjenne ekstra hjerteslag. Dette er normalt og er ikke farlig. Undersøkelsen gir vanligvis lite ubehag, men si ifra til personalet hvis du kjenner noe.
Når undersøkelsen er ferdig, legger vi en en bandasje over innstikkstedet i lysken eller på halsen. Den skal ligge på til morgenen etter.
Hva skjer etter undersøkelsen?
Om du er stukket i lysken skal du normalt være sengeliggende i to timer etter at undersøkelsen er ferdig. Dette får du nærmere beskjed om av personalet.
Den første timen skal du ikke bruke magemusklene, dvs. hold hodet på puta og ikke løft overkroppen. Dette for å unngå trykk mot innstikksted, som kan føre til blødning.
Hvis undersøkelsen er gjort via blodåre på halsen, kan du stå opp med en gang. Du skal ikke bøye hodet fremover den første halvtimen for å unngå blødning. Det kan være litt ømt og hovent på halsen. Du får en liten bandasje over innstikkstedet som kan fjernes morgenen etter. Du kan spise og drikke rett etter undersøkelsen, dersom du ikke har fått noen annen beskjed.
Hvilke komplikasjoner kan oppstå?
Komplikasjoner forekommer ikke ofte, men noen kan få forbigående blodtrykksfall. Blødning og blåmerke på innstikkstedet kan skje. Det er derfor viktig at du holder deg i sengen i anbefalt tid etter undersøkelsen.
Når kan jeg reise fra sykehuset?
Vanligvis samme dag, hvis du ikke skal til andre undersøkelser. Før du reiser skal du snakke med en lege. Har du fått beroligende medisin, kan du ikke kjøre bil samme dag.
Håper dere fikk et litt bedre innblikk i hva en hjertekateterisering er nå:)
Operasjonen vil da mest sannsynlig bli innen 2mnd etter kateteriseringen, så vi må nok belage oss på en sykehussommer, men sånn er det! Er jo på en måte greit, for da kræsjer det ikke med termin, så Erik ikke får vært med på fødselen, og forhåpentligvis er Elin da kommet til hektene igjen så hun kan få glede seg som storesøster:) Spørs jo så klart på hvor lang tid hun trenger på å komme seg, men så frisk og sterk som hun er tror jeg nok ikke det tar så alt for lang tid før hun er tilbake til sitt mer eller mindre normale:) Det får bare tiden vise, det tar uansett den tiden det tar. Det viktige er jo at vi er her for henne, og hjelper henne "tilbake"!
Ellers har elin det bra for tiden, har ikke vært noe syk i det siste, og det er jo kjempeflott:) Erik hadde pratet med henne på fredag, og da var hun blid som en sol <3 Ååå...jeg å vil prate med henne, eller aller helst gi henne en kjempestor kos<3 Dieseldyr på tanken
Det ble litt av en start på turen min denne gangen, vi gikk jo ut allerede mandagskvelden noen timer etter jeg kom på. Vi satte kursen mot Drammen, men det tok ikke lange tiden før Brumle begynte å oppføre seg rart. Jeg lå på lugaren å pratet med Erik i telefonen, og syntes det var noen merkelige lyder jeg hørte! Å *plong* der kom det melding over all-callen at vi hadde motortrøbbel. Etter at Per hadde sprunget rundt i gangen her et par runder så maskinfilter og verktøy sprutet, så fikk vi beskjed om at vi fikk hjelp av slepebåt til å komme oss tilbake til kai i Oslo! Det viste seg at vi hadde fått noe lugubert drivstoff på veien opp fra Spania som inneholdt 6% biodisel (er bare lov med 0, ett eller annet %!!), så vi hadde blitt angrepet av fæle diseldyr som ødela drivstoffet og tettet filter på filter!
Så da ble det en ekstra dag i Oslo på oss, Drammen måtte vi droppe og dro rett til Tønsberg istedet.
I Tønsberg hadde jeg et par timer fri, så ruslet meg en runde i byen og en tur opp på Slottsfjell, godt å strekke litt på beina ja:) Men får noen sinnsyke kynnere med en gang jeg ser en oppover bakke da:( Men men, kom meg jo opp den kronglete stien jeg fant allikevel, å hva finner jeg når jeg kommer opp?!?!?! En asfaltert vei opp;P
I helga har vi ligget til kai i Larvik, har for det meste sovet eller jobbet siden vi kom hit. Men fikk ruslet meg en liten tur igår, og spandert en bursdagsøl på Cornelius (ene sterissen vår).
Det var litt fra den siste uken hos meg, Erik og Popsy har ikke gjort så mye spennende uka som var. Erik har jo vært på jobb. Men igår var de en tur på Averøya hos Gunn og ble litt skjemt bort:)
Nå er det sengetid for meg, vekkerklokka ringer klokka 06.00 i morgen tidlig også så da er det bare å hilse på dyna igjen:)
Ha en flott uke alle sammen!
Klem fra meg:) Elin og Erik hilser også <3
tirsdag 10. april 2012
Endelig jobb igjen!
Hei igjen:)
Da var det brått gått langt over en uke siden forrige innlegg, men påska gikk så fort så fikk aldri tid til å sette meg ned å oppdatere dere! Har dere hatt en fin påske da? Det har vi hatt, manglet bare Elin, så hadde den vært helt perfekt:)
Siden sist har vi gjort litt forskjellig, blant annet var vi på ultralyd fredagen før påske! Gud så moro det var<3 Endelig fikk vi se det lille bøllefrøet som vokser inni i magen min! Det var en livlig liten krabat, som ikke hadde særlig lyst til å ligge i ro i alle fall:) Jordmora slet med å få tatt mål og noen gode UL-bilder til oss, så bildene vi fikk med oss hjem var nok så som så. Men de viser i vertfall en helt frisk og rask baby, som vinket litt til mamma og pappa<3 Jeg er jo ei hormonbombe uten like, og følsom ut av en annen verden, så i begynnelsen av ultralyden var jeg vel mest opptatt med å tørke gledestårer. Kan ikke noe for det, tårene bare kommer uten at jeg har så mye jeg skulle sagt. Men Erik var heldigvis tørrere i øyekroken, og fikk observert litt bedre i begynnelsen, så vis han så rett er det en liten gutt vi har i vente. Men det vet vi altså ikke!! Men vi har hele veien hatt en veldig sterk følelse på gutt, så det blir spennende å se hva det er, om vi har riktig eller ei. Uansett er jo det viktigste at babyen er frisk og rask, å så langt de kunne se på UL er det ingenting som tyder på at babyen vår er frisk og rask:)
Første helga i påska var Isabell og jentene hjemme på Skåla, så da ble det mye kos med tuppene. Og når søndagen kom og de skulle reise hjem hadde Mathea litt feber. Så jeg og Erik fant ut at det var bedre at de ble hos oss til mandagen, så de slapp å kjøre den lange turen til Ålesund med feber. Isabell skulle på jobb mandag, så da ble det overnatting alene hos Tante og Onkel på frøknene, både store og små koste seg kjempemasse. Og mandag var Mathea feberfri, så vi satte snuten mot Ålesund. Å det ble jo litt av en tur.... Snøen lavet ned som bare det, tørr og fin! Det var jo vel å bra at den var tørr og at vi slapp det fæle slapseføret, men det betydde snøføyk så det holdt over Ørskogfjellet! Det gikk i 40-60 hele veien, der vi måtte kjøre etter brøytestikkene for å vite hvor veien gikk. Alt sammen var bare et eneste hvitt kaos, kan si vi var glade når vi kom oss ned til Skodje!! Vi ble i Ålesund et par dager å koste oss der, var kjekt å få treffe resten av søstrene mine også. Blir så alt for sjelden da vi er travelt opp på vær våre kanter til enhver tid.
Onsdagen kjørte vi hjem igjen, da med litt bedre kjøreforhold, bare og fine veier hele turen:) Da vi kom hjem bare slappet vi av og koste oss. Var litt slitne begge to egentlig!
Torsdag tok vi turen til Averøya for å være der et par dager, og for å feire Øystein som fylte 19år:) Vi hadde noen koselige dager utpå Henda med besøk av Gunnar, og Kristi og Geir Morten i nabohuset. Kirsti vokser og vokser hun også, og er så fin med lille magen sin!! Kjell vartet oss opp som alltid, blir jo så bortskjemt når vi er med han eller Gunn:) Men må innrømme at det er fryktelig godt å da;) Vi var en tur innom Gunn før vi reiste hjem også, der fikk vi servert nydelige kanelboller, yummy:)
Og siden både jeg og Erik tydeligvis synes det å dra hjem å få et lite pust i bakken er fryktelig dumt, så dro vi bare hjem og snudde i døra! Nå var det tid for kino sammen med Gunnar, Lars Tore og broren til Gunnar, Iron Sky sto på menyen. Det var en dritkul film, som jeg anbefaler alle å se:) Flirte godt en rekke ganger, samtidig som det var en passe porsjon med action og en liten skvett romanse såklart;)
Søndagen var det mormor og morfar, og mamma og Vanja sin tur til å få litt besøk:) Vi var noen timer hos hver av dem, og slarvet til kaffe og gode kaker!
Huff....nå ble det mye, kos og sånn og sånn her! Å så gjorde vi, og så gjorde vi;P Men det er da en gang sånn påska vår har forløpt seg;P Er bare å beklage at dette innlegget kansje ble litt langt og kjedelig, men men:) Nå vet dere i vertfall hva vi har gjort på;)
Igår kom Øystein på besøk for å bli med på kamp:) Molde tok imot Brann på Aker Stadion, det ble en underholdene kamp, med noen nervepirrende minutter da Austin gikk i bakken, men alt i alt en underholdene og god kamp, og ikke minst SEIER!! 2-1 i Moldes favør er en grei slutt på påska:D
Nå er jeg kommet meg ombord på min kjære Radich, siste turen min dette... Tror ikke det helt har gått opp for meg enda! Blir trist å reise hjem denna gangen, men først skal jeg kose meg i 6hele uker:D Har tjuvstarta med et par timer på jobb allerede idag, men kjenner på kroppen at det er 2 1/2mnd sisden jeg sist var på jobb, ryggen er ikke helt med;P Men det kommer seg heldigvis fort tenker jeg:) Erik er også tilbake på jobb idag, og startet med et par timer overtid! Er litt spent på hvordan Popsy takler overgangen fra å ha noen rundt seg konstant til at jeg er borte og Erik er på jobb. Har øvd han litt på å være alene, men bare 1-2 timer av gangen. Men nå er det heldigvis så varmt at Erik kan ha han bak i Caddyen (takk for stort bagasjerom!!), så han kan være med Erik på jobb så han får luftet og hilst på han med jevne mellomrom:) Og i Caddyen har han godt med boltreplass, så med litt pledd og leker går nok dette bra!
Elin har vært hos mamma`n sin hele påsken, siden vi fikk ha henne i hele mars. Litt trist å ikke ha henne hos oss i det hele tatt, men hun har nok kost seg masse med mamma`n sin i påska:) Hørte de hadde vært i Sverige og handlet litt påskegodt, så da er nok frøkna storfornøyd:) Ellers har de bare kosa seg både ute og inne har jeg hørt:)
Nå startet Bromle her, det betyr av vi snart går fra kai og tar fatt på den lange og farefulle ferden mot Drammen med beregnet ankomst 07.00 i morgen tidlig:)
Men nå er det nok fjas på meg for idag, ha en super uke!!
Klem fra oss:)
Da var det brått gått langt over en uke siden forrige innlegg, men påska gikk så fort så fikk aldri tid til å sette meg ned å oppdatere dere! Har dere hatt en fin påske da? Det har vi hatt, manglet bare Elin, så hadde den vært helt perfekt:)
Siden sist har vi gjort litt forskjellig, blant annet var vi på ultralyd fredagen før påske! Gud så moro det var<3 Endelig fikk vi se det lille bøllefrøet som vokser inni i magen min! Det var en livlig liten krabat, som ikke hadde særlig lyst til å ligge i ro i alle fall:) Jordmora slet med å få tatt mål og noen gode UL-bilder til oss, så bildene vi fikk med oss hjem var nok så som så. Men de viser i vertfall en helt frisk og rask baby, som vinket litt til mamma og pappa<3 Jeg er jo ei hormonbombe uten like, og følsom ut av en annen verden, så i begynnelsen av ultralyden var jeg vel mest opptatt med å tørke gledestårer. Kan ikke noe for det, tårene bare kommer uten at jeg har så mye jeg skulle sagt. Men Erik var heldigvis tørrere i øyekroken, og fikk observert litt bedre i begynnelsen, så vis han så rett er det en liten gutt vi har i vente. Men det vet vi altså ikke!! Men vi har hele veien hatt en veldig sterk følelse på gutt, så det blir spennende å se hva det er, om vi har riktig eller ei. Uansett er jo det viktigste at babyen er frisk og rask, å så langt de kunne se på UL er det ingenting som tyder på at babyen vår er frisk og rask:)
Første helga i påska var Isabell og jentene hjemme på Skåla, så da ble det mye kos med tuppene. Og når søndagen kom og de skulle reise hjem hadde Mathea litt feber. Så jeg og Erik fant ut at det var bedre at de ble hos oss til mandagen, så de slapp å kjøre den lange turen til Ålesund med feber. Isabell skulle på jobb mandag, så da ble det overnatting alene hos Tante og Onkel på frøknene, både store og små koste seg kjempemasse. Og mandag var Mathea feberfri, så vi satte snuten mot Ålesund. Å det ble jo litt av en tur.... Snøen lavet ned som bare det, tørr og fin! Det var jo vel å bra at den var tørr og at vi slapp det fæle slapseføret, men det betydde snøføyk så det holdt over Ørskogfjellet! Det gikk i 40-60 hele veien, der vi måtte kjøre etter brøytestikkene for å vite hvor veien gikk. Alt sammen var bare et eneste hvitt kaos, kan si vi var glade når vi kom oss ned til Skodje!! Vi ble i Ålesund et par dager å koste oss der, var kjekt å få treffe resten av søstrene mine også. Blir så alt for sjelden da vi er travelt opp på vær våre kanter til enhver tid.
Onsdagen kjørte vi hjem igjen, da med litt bedre kjøreforhold, bare og fine veier hele turen:) Da vi kom hjem bare slappet vi av og koste oss. Var litt slitne begge to egentlig!
Torsdag tok vi turen til Averøya for å være der et par dager, og for å feire Øystein som fylte 19år:) Vi hadde noen koselige dager utpå Henda med besøk av Gunnar, og Kristi og Geir Morten i nabohuset. Kirsti vokser og vokser hun også, og er så fin med lille magen sin!! Kjell vartet oss opp som alltid, blir jo så bortskjemt når vi er med han eller Gunn:) Men må innrømme at det er fryktelig godt å da;) Vi var en tur innom Gunn før vi reiste hjem også, der fikk vi servert nydelige kanelboller, yummy:)
Og siden både jeg og Erik tydeligvis synes det å dra hjem å få et lite pust i bakken er fryktelig dumt, så dro vi bare hjem og snudde i døra! Nå var det tid for kino sammen med Gunnar, Lars Tore og broren til Gunnar, Iron Sky sto på menyen. Det var en dritkul film, som jeg anbefaler alle å se:) Flirte godt en rekke ganger, samtidig som det var en passe porsjon med action og en liten skvett romanse såklart;)
Søndagen var det mormor og morfar, og mamma og Vanja sin tur til å få litt besøk:) Vi var noen timer hos hver av dem, og slarvet til kaffe og gode kaker!
Huff....nå ble det mye, kos og sånn og sånn her! Å så gjorde vi, og så gjorde vi;P Men det er da en gang sånn påska vår har forløpt seg;P Er bare å beklage at dette innlegget kansje ble litt langt og kjedelig, men men:) Nå vet dere i vertfall hva vi har gjort på;)
Igår kom Øystein på besøk for å bli med på kamp:) Molde tok imot Brann på Aker Stadion, det ble en underholdene kamp, med noen nervepirrende minutter da Austin gikk i bakken, men alt i alt en underholdene og god kamp, og ikke minst SEIER!! 2-1 i Moldes favør er en grei slutt på påska:D
Nå er jeg kommet meg ombord på min kjære Radich, siste turen min dette... Tror ikke det helt har gått opp for meg enda! Blir trist å reise hjem denna gangen, men først skal jeg kose meg i 6hele uker:D Har tjuvstarta med et par timer på jobb allerede idag, men kjenner på kroppen at det er 2 1/2mnd sisden jeg sist var på jobb, ryggen er ikke helt med;P Men det kommer seg heldigvis fort tenker jeg:) Erik er også tilbake på jobb idag, og startet med et par timer overtid! Er litt spent på hvordan Popsy takler overgangen fra å ha noen rundt seg konstant til at jeg er borte og Erik er på jobb. Har øvd han litt på å være alene, men bare 1-2 timer av gangen. Men nå er det heldigvis så varmt at Erik kan ha han bak i Caddyen (takk for stort bagasjerom!!), så han kan være med Erik på jobb så han får luftet og hilst på han med jevne mellomrom:) Og i Caddyen har han godt med boltreplass, så med litt pledd og leker går nok dette bra!
Elin har vært hos mamma`n sin hele påsken, siden vi fikk ha henne i hele mars. Litt trist å ikke ha henne hos oss i det hele tatt, men hun har nok kost seg masse med mamma`n sin i påska:) Hørte de hadde vært i Sverige og handlet litt påskegodt, så da er nok frøkna storfornøyd:) Ellers har de bare kosa seg både ute og inne har jeg hørt:)
Nå startet Bromle her, det betyr av vi snart går fra kai og tar fatt på den lange og farefulle ferden mot Drammen med beregnet ankomst 07.00 i morgen tidlig:)
Men nå er det nok fjas på meg for idag, ha en super uke!!
Klem fra oss:)
torsdag 29. mars 2012
Til Trine miiii og alle andre nyskjerrige
Hei hei:)
Lovte en god venninne av meg som er ute å reiser og ikke kommer hjem med det første et lite magebilde;) Så da er det bare å holde ord, å få lagt ut et. Jeg er jo tålmodigheten selv når jeg kommer på noe, NOT!! Da skal det helst skje for 10 minutter siden! Så hadde jo så klart ikke tid til å vente på at Erik kommer hjem fra jobb, så jeg fikk tatt et litt bra bilde;P Så dere får nøye dere med dette selvportrettet som jeg fikk tatt med det "vendbare" kameraet på mobilen min;P Men ser jo iallefall litt hvordan magen er nå! For dere som kanskje ikke kjenner meg, men følger bloggen allikevel, så er jeg ikke akkurat radmager til vanlig, så er litt ekstra polstret fra før av. Men man ser jo ganske tydelig hva som er gravid mage og hva som er polstring nå;)
Nå vurderer jeg å legge meg, så morgen dagen kommer fortere!! =)
Ha en riktig god helg, og en god påskeuke alle sammen:)
Lovte en god venninne av meg som er ute å reiser og ikke kommer hjem med det første et lite magebilde;) Så da er det bare å holde ord, å få lagt ut et. Jeg er jo tålmodigheten selv når jeg kommer på noe, NOT!! Da skal det helst skje for 10 minutter siden! Så hadde jo så klart ikke tid til å vente på at Erik kommer hjem fra jobb, så jeg fikk tatt et litt bra bilde;P Så dere får nøye dere med dette selvportrettet som jeg fikk tatt med det "vendbare" kameraet på mobilen min;P Men ser jo iallefall litt hvordan magen er nå! For dere som kanskje ikke kjenner meg, men følger bloggen allikevel, så er jeg ikke akkurat radmager til vanlig, så er litt ekstra polstret fra før av. Men man ser jo ganske tydelig hva som er gravid mage og hva som er polstring nå;)
Nå vurderer jeg å legge meg, så morgen dagen kommer fortere!! =)
Ha en riktig god helg, og en god påskeuke alle sammen:)
tirsdag 27. mars 2012
Litt bilder fra bursdagen
Elin med Bestemors briller
Pakke, pakke, pakke
Vogna fra Onkel Audun
Kakebordet
Cupcakes er godt
Prinsessekaka
Ute på tur med nye vogna <3
Pakke, pakke, pakke
Vogna fra Onkel Audun
Kakebordet
Cupcakes er godt
Prinsessekaka
Ute på tur med nye vogna <3
Etiketter:
Bilder,
Familien vår,
Therese
Da var solstrålen reist:`(
God Kveld!
Da var Elin reist tilbake til Kongsvinger, så da tenkte jeg å oppdatere litt etter helgas kalas og de siste dagene med Elin her hjemme på Skåla for denne gang!
Uff....er alltid helt pyton å komme hjem til et tomt og stille hus etter å ha levert henne. Det blir liksom så fryktelig stille og tomt de første dagene. Baaah....noe skikkelig dritt egentlig! Greide heldigvis å holde tårene tilbake til snuppa ikke så meg lengre idag da, så slapp hun å se at Therese var lei seg! Men hun merker nok at Pappa og Therese er litt stille og rare den siste dagen, det er jo veldig dumt, men er så vanskelig å skjule det helt selv om vi prøver hardt!
Men nok om det, vi får fokusere på alt det positive som skjer rundt oss om dagen! Å så hadde vi jo en kjempefin helg i helga:D
På lørdag ble jo Elin Andrea 3år, og det feiret vi med familie, god mat, kaker og ikke minst presanger:)
På gjestelisten sto; Mamma`n til Elin (Hilde), mormor (Marit), bestemor (Gunn), Tante Kirsti, Onkel Geir Morten, Onkel Audun, Tante Vanja, Helen og Erik.
Gode klemmer og gaver stod i kø, og frøkna gliste fra øre til øre:) Hun fikk så mye fint, men tror nok Onkel Audun ble den store vinneren i år. Han traff blink med en kjempefin rosa Hello Kitty dukkevogn, den har allerede fått trillet sine meter både inne og ute:) Men alle gavene falt i smak og ble raskt tatt i bruk.
Hadde tenkt å lage gryterett til middag, men fant ikke noe kjøtt som var bra nok til den småkresne kokken til en overkommelig pris (alt var over 200kr kg, fant noe til 179kr kg....men...), så vi tok en liten u-sving og havnet på sodd istedet. Det er jo ikke helt feil det heller når man gjør en halvveis hjemmelaget vri på den, og med godt hjemmebaket brød til ble det en suksess:) På kakebordet sto det 2 typer muffins, bløtkake, Prinsessekake (marsipan), is, sjokoladekake som Hilde hadde bakt og boller som Tante Vanja hadde bakt. Alle ble gode og mette, og tror (har ikke hørt noe annet iallefall;P) alle hadde en kjempefin dag sammen med Lille Store Prinsessa <3 Gjestene våre fra Averøya ble litt utover kvelden og Onkel Audun som kom kjørende fra Trondheim ble til søndagskvelden. Elin, Erik og jeg koste oss masse med besøk:)
På søndag var vi så heldige at vi fikk sove litt ekstra (jeg og Erik) for Audun skulle opp tidlig allikevel sa han, så han tok seg av frøkna. Det var godt å sove et par timer ekstra, og spesielt godt var det når vi sto opp å så hvor mye Elin koste seg med Onkel på morgenkvisten! De hadde kosa seg masse med Sabeltann og morgensang. Litt utpå dagen dro vi alle 4 en tur på Moldebadet, og kosa oss videre. Elin elsker virkelig å være der og plaske rundt, så vi måtte ta oss en siste tur før hun dro. Og ekstra kjekt var det jo at Audun ble med. Etter et par timer der, dro vi innom Molde Pizzeria for litt lettvint søndagsmiddag. Derfra tok vi med oss 2 pizza og dro hjem å koste oss videre. (MYE kos de siste dagen før snuppa drar!!)
På mandagen var vi med legen på svangerskapskontroll, og vi tok like så gjerne å gikk opp til legen i regnværet (er ca 15min å gå i bedagelig tempo). Der fikk Elin og Erik høre babyens hjertelyd for første gang, til stor beundring og stas for de begge <3 Var en stk Pappa som gikk ut fra legekontoret med et meget stort glis om munnen:) Vi hadde tatt med oss vogna fra Onkel Audun, så hjem igjen når vi ikke hadde det så travelt fikk Elin trille selv, stolt hønemor da ja!!
Når Erik dro på jobb, tok jeg og Elin oss en tur ned til Mary og Leif (min mormor og morfar), og der ble hun som vanlig skjemt bort etter alle kunstens regler. Elin synes det er kjempekjekt å være på besøk hos de, triller rundt på Mary (som sitter i rullestol) og tuller med Leif. Etterhvert ble det kake, is og karamellpudding! Elin hadde ikke noe lyst til å dra når vi skulle hjem, men klokka tikket og gikk, og jeg skulle på et møte i Naustlaget vårt. Men Helen og Tante Vanja skulle passe Elin. Møtet varte og rakk så når jeg kom hjem så sov hun så søtt etter å ha kosa masse med Helen og Tante Vanja.
Idag har vi bare kosa, kosa, og kosa enda mere!!! Sett Sabeltann, Løvenes Konge, spist litt tidlig påskegodis og ligget på sofaen alle 3. Men klokka gikk så ALT for fort, og plutselig var det tid for å kjøre til flyplassen der Hilde venta på Elin så de kunne dra tilbake til Kongsvinger og hverdagen deres der:( Elin gledet seg stort til å fly, så det gikk greit å si ha det til Pappa denne gangen. Godt at hun hadde noe som tok tankene vekk fra at det er lenge til hun ser Pappa igjen, er som regel litt tårer og en noen trist Elin når hun sier ha det til oss 3 Å i morgen skulle hun en tur i barnehagen, å bli gjort litt stas på der også etter bursdagen, så det blir nok bra:D Tror hun savner barnehagen litt når hun er her, men er vanskelig for oss å søke noen barnehageplass til henne her når vi bare har henne sporadisk:(
På fredag skal vi endelig på ultralyd, blir spennende å se lille krabaten som bor inni magen<3 Begynner å kjenne godt med liv nå, er ikke så voldsomme "spark" enda, men er veldig tydelig at det er noe som beveger på seg og sparker fra seg der inne. En helt fantastisk følelse<3
Men nå skal jeg gå ned å sette på sengklærne til Elin, så de er rene og pene til neste gang hun kommer:)
Ha en flott kveld og uke videre alle sammen:)
Klem fra oss<3
Etiketter:
Bilder,
Familien vår,
Therese
Abonner på:
Innlegg (Atom)

