mandag 28. januar 2013

Nytt og bedre liv!

Hei:)
Alt vel med dere, ingen som har blåmandag??
Jeg har ikke det i alle fall :D Fann brått motivasjon til å "rydde opp i livet" mitt i helga! Høres nok litt mer dramatisk ut enn det faktisk er, men det har vært en del negative hendelser rundt oss i det siste, og jeg selv har vært ganske negativ til tider grunnet en ekstrem vektøkning etter graviditeten. Å som de sier "tenk positive tanker, og det positive gror", det stemmer andre veien også!! Det hele har ført til at både jeg og Erik har havnet i en litt "negativ" sirkel, og det merker vi også på parforholdet! Ikke det at vi er i ferd med å falle fra hverandre eller noe, men vi har vært mindre flink enn vanlig å ta vare på oss selv som et par (noe som jeg ser er veldig normalt etter at et barn er kommet til verden). Vi har ikke vært like flinke til å gi hverandre ros og komplimenter som vi egentlig er. Og jeg har trekt meg litt unna, og ikke latt han "ta på meg" som før siden jeg føler meg så utrolig ukomfortabel med meg selv, føler meg rett og slett feit og stygg! Erik prøver iherdig å overbevise meg om at jeg er nydelig og at han elsker meg selv med de ekstra kiloene mine:) Men dere jenter som har vært borti dette problemet skjønner nok godt hva jeg snakker om!
Så på fredag mens jeg satt å spiste noe godteri, merket jeg at jeg fråtset, ikke fordi jeg hadde så spesielt lyst på godter, men rett og slett i sympati med meg selv og negativiteten min! Det var da det gikk opp et aldri så lite lys for meg, selv om veldig mange av disse kiloene ikke er "min feil" så er det faktisk bare JEG som kan gjøre noe med de! Jeg bestemte meg der og da at på mandag skal jeg starte et nytt kapittel i livet mitt; nye, hvite, rene ark! Det vil da si at jeg skal straks tusle bort på treningsenteret som jeg er så heldig å ha 200m unna utgangsdøra å tegne et abonnement der, samtidig skal jeg legge om kostholdet en del! Spiser jo rimelig sunt og variert til vanlig også, men skal bli enda mere obs. Å så skal jeg skjerpe måltidsrutinene min, er veldig flink når Elin er her, for da spiser jeg sammen med henne. Er veldig flink til å spise frokost og så glemme mat frem til langt på kveld! Da er jeg så klart så sulten at jeg hiver inn litt for store mengder. Så planen er å følge Alexander sine måltider Han spiser hver 3-4 time, så da er det passelig med noen små måltider eller frukt samtidig :)
Jeg ønsker å gjøre dette på en sunn og varig måte, så jeg har et lite mål om å ha nådd idealvekten min til senest jul! Men ser å at det er mulig å nå den før med godt pågangsmot og motivasjon!
Som jeg siterte lengre opp her så gror jo det positive når man tenker positive tanker! Jeg har jo alltid vært en person med tusen jern i ilden på samme tid, dette gjelder også ideer og tanker som surrer rundt i hodet, og når jeg kjente positiviteten sige inn over meg fikk jeg også motivasjon til å rydde ferdig huset! Da vi flyttet inn her hadde vi ikke solgt leiligheten min ennå, så den stod fullt møblert for å se bebodd ut til visningene. Dette medførte at det ble litt lånte fjær og alternative løsninger her og der. Som igjen resulterte til at det ble det totale kaos når vi fikk solgt leiligheten å skulle tømme den! Så i alle skuffer og skap har det vært dårlige systemer, og kjellerstua vår (som er husets flotteste rom) ser ut som en søppeldynge :( Men i helga har jeg endelig virkelig fått tatt et godt innhogg i mye rot. Kjøkkenet og dets skaper er nå så ryddig og rent at IKEA kunne brukt det som utstillingskjøkken tror jeg :P

Og i all oppryddingen min her skal jeg etterhvert også få ryddet opp litt her på bloggen vår! Vi utvikler oss stadig innen blogg-verdenen, og har omsider funnet ut at man kan lage etikketter (har vel egentlig visst det en stund da men...), så vi kommer til å lage diverse etikker og rydde her inne! Da blir det blant annet enklere å skille felles blogg-innlegg og "Bare Therese" innleggene. Jeg kommer også til å lage en etikett som jeg tror skal hete "Veien til et nytt liv", her vil jeg skrive litt om hvordan jeg gjør det for å miste kilo, triks, tips og råd. Og det er vel ikke umulig at det etterhvert vil snike seg inn litt oppskrifter og matidèer der også:)

Alexander har nå flyttet på eget rom, og der trives han veldig godt:) Han har blitt litt for glad i oppmerksomhet fra mamsen på nattestid (derfor vi dilla oss til å flytte han på eget rom), så nå skal vi prøve at bare Erik tar han på natt. For når han tar han er det som regel bare å putte inn smokken, så sover Alexander igjen i løpet av 2minutter! I natt holdt han på med meg i nesten 2timer(!!!), trøtt mamma idag ja :P Han som alltid har vært så flink å sove på natta, men det har brått endret seg den siste uka. Han var så trøtt i natt at han visste ikke hvor han skulle gjøre av seg, men holdt det gående uansett. Ellers utvikler han seg i en rasende fart, snurrer alle veier holdt jeg på å si, mage til rygg og rygg til mage. Har oppdaget tærne sine, har måttet satt opp lekegrinden nå for vis ikke kan jeg ikke gå på do en gang! Her om dagen var han blodig fornærma på Erik, det var så utrolig morsomt! Alexander bruker gjerne smokken som bitering, tar den da ut av munnen og biter på de harde kantene, dette hadde ikke Erik helt fått med seg så han skulle være snill å putte den inn rett vei! Ooopps, det vakke populært gitt! Erik fikk DET blikket, og en litt fornærmet mine. Så snart jeg så på han smilte og flirte han, og så snart Erik så på han kom det fornærma blikket frem igjen. Sånn holdt han på i ca 20min! Vi lo så vi grein :) Personlighet har den lille kroppen, det er det ingen tvil om!

Elin har vi ikke snakka med siden fredag :( Vi skulle ringe henne igår, men midt oppi all vaskinga gikk det i glemmeboka! Så vi får ta oss en tlf når Erik kommer hjem i dag :D Regner med hun og mamma`n har hatt en fin kosehelg! Så de hadde vært ute å spist på lørdag, og det er jo alltid stas for små kropper:)
På fredag hadde hun ikke vært i barnehage for; "Jeg orket ikke sa jeg til mamma, jeg sa til mamma at jeg er sliten".  Ei frøken med bein i nesa og bestemte meninger! Søta vår < 3
Men nå er klokka i ferd med å gå fra meg ser jeg! Vi får kle på oss og trille bort på Skåla Helse og Trim og starten på et nytt og bedre liv!

Ha en strålende dag alle sammen :D

Hilsen Alexander og Therese idag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar